پیگ‌رانی خط تامین کننده گاز صنایع پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

عملیات پیگ‌رانی (توپک رانی) خط ۳۶ اینچ گاز خوراک صنایع پتروشیمی این منطقه با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، رئیس خدمات زیربنایی این سازمان ضمن اعلام این خبر، گفت: این عملیات، بصورت مشترک توسط شرکت عملیات منطقه یک انتقال گاز و سازمان منطقه ویژه روی خط لوله جدید ۳۶ اینچ گاز دره عباس به ماهشهر، برای تمیز کاری و آماده سازی آغاز بهره برداری از این خط صورت گرفت.

محسن کریمی افزود: این عملیات ذاتا پر خطر، با تدابیر صورت گرفته از سوی واحدهای عملیاتی و ستادی سازمان منطقه ویژه، با نظم و دقت و بدون هیچ خادثه ای انجام شد.

این خط لوله جدید که به طول ۶۳ کیلومتر از دره عباس تا ایستگاه تقلیل فشار گاز منطقه بندرماهشهر ادامه دارد، برای افزایش ظرفیت انتقال گاز و اطمینان از پایداری تامین خوراک صنایع پتروشیمی منطقه احداث شده و به زودی به بهره برداری می رسد. این خط در کنار خط ۳۰ اینچ قبلی، گاز مصرفی صنایع پتروشیمی را تامین خواهد کرد.

سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در حال حاضر روزانه امکان دریافت ۱۴.۴ میلیون مترمکعب گاز را از شرکت ملی گاز ایران دارد که با احداث این خط جدید، ظرفیت تامین گاز به ۲۶.۴ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

https://ipna.news/153066کپی شد!