پتروشیمی‌ها به پویش «هر تبلت یک مدرسه» پیوستند

مشاور اجتماعی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از مشارکت صنعت پتروشیمی در پویش «هر تبلت یک مدرسه» برای اهدای تبلت به دانش‌آموزان مناطق محروم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،علی ربانی درباره مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت اظهار کرد: در شرکت ملی صنایع پتروشیمی تلاش شده است در زمینه مسئولیت‌ اجتماعی عملکردی منسجم‌تر و همسو با نیاز واقعی محیط پیرامونی داشته باشیم و در این میان نقش شرکت‌های فعال در حوزه صنعت و مسئولان جوامع محلی برای شناسایی نیازمندی‌های واقعی و رفع کمبودها بسیار مهم است تا سرانجام جوامع محلی از این اقدام‌ها بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه در شرکت ملی صنایع پتروشیمی براساس نظام‌نامه ابلاغی از سوی وزارتخانه و نشست‌های برگزار شده، وظایف شرکت‌ها در حوزه مسئولیت اجتماعی شفاف ذکر شده است، افزود: شورای عالی مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی که متشکل از معاون وزیر، اعضای هیئت مدیره و مدیران هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی و مدیرعامل دو شرکت سازمان منطقه ویژه و پتروشیمی پارس به‌عنوان رؤسای شوراهای راهبردی ما در دو منطقه ماهشهر و عسلویه درباره سیاست‌گذاری و تعیین خط‌مشی حوزه CSR صنعت پتروشیمی اقدام و بر اجرای آن نظارت می‌کنند.

مشاور اجتماعی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: شرکت‌های پتروشیمی در سال‌های اخیر تلاش کردند به همه حوزه‌های مرتبط با مسئولیت‌های اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و… رسیدگی کنند و نقاط قابل بهبود پیگیری شود و خوشبختانه اقدام بسیار خوبی در طول سال ۱۳۹۸ انجام شده است.

ربانی به انجام دو اقدام برای هدفمندی اقدام‌ها و اثربخشی هزینه‌ها در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: اقدام نخست، تهیه فرم‌های اطلاعات پایه هر یک از شرکت‌ها برای دستیابی به مجموعه داده‌هایی است که قابلیت تبدیل به اطلاعات لازم به‌منظور تصمیم‌گیری مدیران صنعت و کشور را داشته باشد.

وی افزود: موضوع دیگر احصای شاخص‌های توسعه شهری در دو منطقه ماهشهر و عسلویه است که پیش از حضور این صنعت، شاخص‌های توسعه شهری در این مناطق در چه شرایطی بوده و در سال‌هایی که این صنعت در آن مناطق فعالیت داشته وضع این شاخص‌ها به نسبت میانگین و برترین شهرها چه میزان تغییر داشته است تا برنامه‌های آینده براساس خروجی اطلاعات تعیین و اثربخشی اقدام‌ها افزایش یابد.

مشاور اجتماعی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره مشارکت این شرکت در پویش هر تبلت یک مدرسه توضیح داد: در پویشی که با راهبری وزیر آموزش و پرورش و مشارکت شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سایر سازمان‌ها در حال انجام است قرار شد در این پویش برای کاهش تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل در سراسر کشور برنامه مدونی اجرا شود. امیدوارم با مشارکت شرکت‌های پتروشیمی و مدیران هلدینگ‌های صنعت و کارکنان صنعت پتروشیمی بتوانیم سهم خوبی در کاهش تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل داشته باشیم.

ربانی افزود: پس از شیوع ویروس کرونا، کلاس‌های درسی به‌صورت غیرحضوری و با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف و شبکه‌های سیما انجام شد، بر همین اساس در نشستی که اوایل مردادماه با حضور وزیر آموزش و پرورش و برخی مسئولان برگزار شد، مشخص شد حدود ۴.۸ میلیون دانش‌آموز به دلیل شیوع این ویروس در سطح کشور بازمانده از تحصیل هستند.

به گفته وی، براساس بررسی‌های فنی وزارت آموزش و پرورش، مشخص شد که ۳ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۹۷۵ دانش‌آموز در نقاطی هستند که امکان استفاده از نرم‌افزار شاد را دارند، اما به دلیل برخوردار نبودن از امکانات لازم در منزل از تحصیل غیرحضوری بازمانده‌اند، بر همین اساس مقرر شد وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت ارتباطات ضمن بررسی وجود زیرساخت ارتباطی، فهرست نهایی نیازمندی‌ها را در اختیار دستگاه‌ها و نهادهای مشارکت کننده در این زمینه قرار دهد.

مشاور اجتماعی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به تبعات شیوع ویروس کرونا گفت: در صورت توجه نکردن به این موضوع با چالش‌های جدی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و… در میان‌مدت و بلندمدت مواجهه خواهیم شد که امید است با کمک سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه این مشکل برطرف شود و همه دانش‌آموزان از این عدالت آموزشی برخوردار شوند.

ربانی با تأکید بر اینکه هر یک از شرکت‌های صنعت پتروشیمی میزان همکاری خود را به ما اعلام خواهند کرد و با توجه به دانش‌آموزان و مدارس هر روستا، شهر و بخش، اسامی مدارس به آنها اعلام و در مراسمی که با همکاری وزارت آموزش و پرورش در هر یک از مناطق برگزار می‌شود، تبلت‌های استاندارد با ویژگی‌های اعلام‌شده از سوی وزارت آموزش و پرورش به دانش‌آموزان تحویل داده می‌شود.

وی درباره اقدام دیگری که با همکاری مشاور اجتماعی وزیر نفت انجام شد، اظهار کرد: مکاتباتی با مدیران عامل شرکت‌های اصلی و فرعی زیرمجموعه وزارتخانه از سوی آقای طالبیان انجام شد تا بتوانیم سهم قابل توجهی در سطح وزارت نفت با مشارکت شرکت‌ها و کارکنان داشته باشیم. براساس برآورد آموزش و پرورش، هزینه هر تبلت ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان است که رایزنی لازم برای ساخت داخل با برخی شرکت‌های داخلی در حال انجام است.

به گفته این مقام مسئول، در شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با توجه به اینکه شرکت‌های پتروشیمی به دلیل شیوع ویروس کرونا هزینه‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف پرداخت کردند و از سویی به دلیل کاهش قیمت جهانی محصولات پتروشیمی، شرکت‌های تولیدی هم در تنگنا هستند، اما به‌طور قطع در این حوزه نقش مؤثری را ایفا خواهند کرد.

مشاور اجتماعی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره مناطق هدف برای اهدای این تبلت‌ها نیز توضیح داد: برای شرکت در این پویش اولویت ما مناطقی است که صنعت پتروشیمی در آنجا فعالیت دارد از جمله این مناطق می‌توان به استان‌های خوزستان، بوشهر و شهرهای بندر امام و ماهشهر و عسلویه، بندر دیر و کنگان و… اشاره کرد.

https://ipna.news/152461کپی شد!
منبع