مسکوت ماندن طرح ساخت شهرک بهارستان(۱۳۶۰ واحدی) در بندرماهشهر می تواند به ضرر شهرستان و پتروشیمی ها باشد

ساخت شهرکی برای اسکان کارکنان پنج پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در بندرماهشهر می توانست مزایای بی شماری داشته باشد و لغو آن به ضرر مردم و منطقه است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، در سال ۹۶ پنج پتروشیمی موافق ساخت شهرکی با تعداد ۱۳۶۰ واحد مسکونی برای اسکان کارکنانشان بوده و در این راستا تمام طرح های آن توسط شرکت مدیریت توسعه صنایع پتردشیمی انجام و اجرای پروژه تا مرحله پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال عوارض شهرداری انجام شده بود.

تغییر نظر تعدادی از مدیران عامل باعث لغو این طرح بزرگ شده است.

این طرح برای منطقه مزایای بی شمار و غیرقابل انکاری داشته که از جمله آن می توان به اشتغال به کار تعداد ۳۰۰۰ نفر بصورت مستقیم و تعداد ۱۰۰۰۰ نفر بصورت غیرمستقیم، رونق اقتصادی با توجه به ورود حجم بالای نقدینگی جهت خرید هرگونه مصالح و تجهیزات، افزایش سطح رفاه و امنیت ذهنی کارکنان، استقرار نیروهای اقماری و افزایش گردش مالی در شهرستان و … اشاره کرد.

این طرح که در سال ۱۳۹۶ با کارفرمایی پتروشیمی های بندرامام، تندگویان، اروند، بوعلی سینا و فجر و اجرای شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی شروع شد و در فروردین ۱۳۹۸ با توجه به انجام دو سال کار کارشناسی، بررسی های میدانی و تخصیص زمین، لغو و پرونده آن تا کنون بسته مانده است.

نیاز کارکنان پتروشیمی ها به مسکن و افزایش سرسام آور قیمت مسکن باعث بروز مشکلاتی شده است. اجرای این طرح علاوه بر خانه دار کردن تعدادی از نیروها می تواند باعث کاهش قیمت مسکن نیز شود.

https://ipna.news/152427کپی شد!