پتروشیمی گچساران سال آینده وارد مدار تولید می شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پتروشیمی گچساران که در سال آینده وارد مدار خواهد شد تاثیر بسیار شگرفی در اشتغال، درآمد و در وتوسعه شهرستان ،استان و منطقه خواهد داشت و همین توسعه را در منطقه کهگیلویه ،یاسوج و سایر نقاط استان نیز داریم.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،استاندار کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز در آیین افتتاح و کلنگ زنی طرح های عمرانی و اقتصادی در گچساران گفت:کارهای خوبی طی دهه های گذشته در گچساران انجام گرفته است و گچساران جایگاه ویژه ای هم در توسعه، پیشرفت و نیز در عرصه تولید دارد که الحمدالله یکی از شهرستان های پیشتاز ما در تولید نفت است که از لحاظ مبلمان شهری و روستایی وضعیت پیشروتری نسبت به سایر نقاط کشور دارد.

وی افزود:هرچند مشکلاتی نیز وجود دارد که باز هم به نسبت کارهای بزرگی صورت گرفته است و این شهرستان دارای سه ببیمارستان خواهد شد؛بیمارستان ۱۲۰تختخوابی نرگسی که تجهیزاتش نیز آماده است و ظرف آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

کلانتری تصریح کرد: این شهر با جمعیت بالغ بر ۱۲۰هزار نفر دو بیمارستان بی بی حکیمه(س) و نفت را هم دارد که کمتر شهرستانی با این جمعیت این چنین وضعیتی دارد،شهرستان گچساران اولین شهرستان کشور است که طرح بازآفرینی بافت فرسوده به تعداد ۳هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی را دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد:گچساران در خیلی از شاخص ها جزءنقاط ممتاز کشوری است و در برخی شاخص ها هم جای کار وجود دارد که باید تلاش شود ،به لطف جمهوری اسلامی و رهبری های پیامبرگونه رهبر معظم انقلاب؛دولت تدبیر و امید در سخترین شرایط مملکت را اداره می کند و در این شرایط سخت تحریم های ظالمانه و فشارهای اقتصادی دشمنان،بازهم اقدامات فوق العاده ای نیزدر این استان و شهرستان شکل گرفته است.

کلانتری تصریح کرد:به عنوان مثال تخت های بیمارستانی در این استان از سال ۹۲تاکنون دوبرابر شده است و در این مدت به اندازه ۳۳سال برای توسعه بهداشت ، درمان و خدمت به محرومین و مناطق کار شده است ، در حوزه آب و برق و انرژی بیش از ۸هزارو ۳۴۰میلیارد تومان پروژه در استان داریم.

وی افزود:در بخش پتروشیمی گچساران که ان شالله در سال آینده وارد مدار خواهد شد که تاثیر بسیار شگرفی در اشتغال، درآمد و در وتوسعه شهرستان ،استان و منطقه خواهد داشت و همین توسعه را در منطقه کهگیلویه ،یاسوج و سایر نقاط استان نیز داریم.

کلانتری گفت:ما الان ۱۶هزارو ۸۰۰واحد مسکن مهر آماده بهره برداری داریم، ۳هزارو ۵۰۰ واحد مسکن روستایی را تا پایان امسال می سازیم ، یعنی در حوزه برق، آب، مسکن روستایی، بهداشت و درمان فوق العاده کار می شود و در این شرایط ما طرح جهش تولید برای ۱۳هزار شغل را خواهیم داشت که ۲هزارو ۷۰۰میلیارد تومان اعتبار نیز دیده شده و همه ازجمله اقداماتی است که در این شرایط تحر یم های ظالمانه انجام شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد درادامه اظهارکرد:بنابراین این مهم میسر نشده بجز به کمک و تحمل مردم ،چرا که مردم خیلی جاها سختی ها را تحمل کردند که مسئولین کارها را پیش ببرند؛ البته مسائل و مشکلاتی نیز وجود دارد که باید تلاش کنیم بار بردوش مردم سنگینی نکند.

وی افزود:مقام معظم رهبری فرمودند که هفته دولت هفته جهاد و شهادت است ،جهاد برای توسعه و پیشرفت زندگی مردم و شهادت مثل شهید رجایی که باید تا آخر ایستاد و جان را تقدیم کرد و مسئولیت در جمهوری اسلامی آخر باید به شهادت ختم شود.

https://ipna.news/152410کپی شد!