اجرای بیش از ۵۰ پروژه تحقیقاتی‌ و پژوهشی در هلدینگ خلیج‌فارس

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با اشاره به مدیریت تغییرات شرایط مختلف در سایه نوآوری، تحقیق و توسعه و پژوهش امکانپذیر است، گفت: بیش از ۵۰ پروژه تحقیقاتی و پژوهشی در شرکت‌های تابعه این هلدینگ در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛مجتبی طاهری امروز (چهارشنبه، ۲۹ مردادماه) در مراسم رونمایی از گرید KLM100B(L) پتروشیمی کارون در زمینه سیاست شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس درباره توانمندسازی شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ در بخش تحقیق و توسعه، پژوهش و فناوری و نوآوری اظهار کرد: امروز توجه به نوآوری در همه فعالیت‌ها به عنوان یک ضرورت اساسی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت تغییرات امکانپذیر نیست مگر در سایه نوآوری، تحقیق و توسعه و پژوهش و فناوری ادامه داد: تحقیق و توسعه از دیرباز در هلدینگ خلیج فارس مورد توجه بوده است و هم‌اکنون بیش از ۵۰ پروژه تحقیقاتی و پژوهشی در شرکت‌های تابعه این هلدینگ در زمینه‌های مختلف از جمله تولید محصولات جدید، بهینه‌سازی کیفیت محصولات، بهینه‌سازی مصرف انرژی، ارتقا و بومی‌سازی کاتالیست، تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر و تکمیل زنجیره در حال اجراست.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس افزود: این هلدینگ از همه ظرفیت‌های کشور در شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی برای پیشبرد پروژه‌های توسعه‌ای خود استفاده می‌کند.

طاهری به جایگاه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به عنوان بزرگترین هلدینگ شیمیایی در کشور اشاره کرد و گفت: نگرش جدید این هلدینگ آینده‌نگری راهبردی و برنامه‌ریزی براساس سناریوست و سعی می‌کند با توجه به همه عدم قطعیت‌های موجود، سناریوهای مختلفی را پیش‌بینی و براساس آن‌ها برنامه‌ریزی کند تا جایگاه شرکت را با اجرای پروژه‌های توسعه‌ای، پروژه‌های تحقیقاتی و طرح‌های رفع تنگناهای واحدهای موجود ارتقا دهد.

وی ادامه داد: انتخاب الگوی مناسب و تعیین ساختار راهبردی برای مدیریت نوآوری در هلدینگ به‌منظور سازماندهی بهتر نیروهای موجود در واحدهای تحقیق و توسعه شرکت‌های تابعه در حال تدوین است.

ایجاد ارزش افزوده بالاتر با تمرکز بیشتر بر R&D

محمدرضا سلیمان‌زاده، مدیر تولید شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس نیز در این مراسم به هدف‌گذاری بر توسعه همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده بیشتر از توان داخلی اشاره کرد و گفت: مجموعه‌های تحقیق و توسعه در این هلدینگ و شرکت‌های تابعه آن تلاش دارند تا با همکاری با دانشگاه‌ها، در زمینه داخلی‌سازی و جلوگیری از واردات، تولید محصولات جدید و … افکار و ایده‌ها را به‌ نوآوری تبدیل کنند.

وی به دستاوردهای پژوهشی شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس اشاره کرد و افزود: واحد تحقیق و توسعه پتروشیمی کارون یکی از واحدهای پیشرو در این عرصه است که امروز شاهد تولید یک محصول راهبردی در این شرکت هستیم، همچنین دستاوردهای پتروشیمی تندگویان در زمینه نساجی و تولید گرید چادر مشکی که به تازگی به بهره‌برداری رسید یا ۱۰ پروژه پژوهشی پتروشیمی خوزستان که در صنعت خودرو و لوازم خانگی قابل مصرف است و از واردات این محصولات جلوگیری می‌کند، نمونه‌هایی از پژوهش‌های انجام شده در واحدهای تحقیق و توسعه این هلدینگ به شمار می‌آیند.

مدیر تولید شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: ایجاد ارزش افزوده از طریق تحقیق و پژوهش و خلق نوآوری در دستور کار شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج‌فارس قرار گرفته است و به این منظور از توان شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها نیز استفاده می‌شود.

https://ipna.news/152317کپی شد!
منبع