اولین شهرک صنعتی صنایع پایین‌دستی پتروشیمی خاورمیانه تاسیس می‌شود

مدیر عامل اتحادیه صنایع پایین دستی پتروشیمی با اشاره به احداث شهرک صنعتی تخصصی صنایع پایین دستی پتروشیمی با حضور مسئولان در اتاق تعاون ایران، اظهار داشت: در این نشست که با حضور بخش‌های مختلف دولتی و تعاونی تشکیل شد، اهداف و ابعاد این پروژه ملی تبیین و مورد بررسی قرار گرفت. وی ادامه داد: در این نشست همچنین، تشکیل کارگروهی با محوریت اتحادیه تعاونی‌های صنایع پایین دست.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،مدیر عامل اتحادیه صنایع پایین دستی پتروشیمی با اشاره به احداث شهرک صنعتی تخصصی صنایع پایین دستی پتروشیمی با حضور مسئولان در اتاق تعاون ایران، اظهار داشت: در این نشست که با حضور بخش‌های مختلف دولتی و تعاونی تشکیل شد، اهداف و ابعاد این پروژه ملی تبیین و مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این نشست همچنین، تشکیل کارگروهی با محوریت اتحادیه تعاونی‌های صنایع پایین دست پتروشیمی با موافقت استاندار، نمایندگان آبادان و مدیران بخش‌های مختلف مصوب شد.

دﹸر افزود: این کارگروه طی یک ماه آینده طرح ریزی های این پروژه ملی را انجام و ارائه می‌دهد و فاز اجرایی آن آغاز خواهد شد. همچنین در این جلسه مقرر شد که به شرکت‌های سرمایه‌گذار در این شهرک از منابع صندوق توسعه ملی تسهیلات اعطا شود.

لازم به اشاره است که ۲۷۲ هکتار زمین برای احداث شهرک صنایع پتروشیمی پایین دستی با مصوبه هیات دولت در منطقه آزاد اروند در مرز عراق و در استان خوزستان، در اختیار اتحادیه صنایع پایین دستی پتروشیمی قرار گرفته است.

همچنین این شهرک دارای گمرک مستقل، بارانداز، باربری، بندر صادراتی مستقل و امتیازات ویژه برای تامین خوراک کارخانه‌ها خواهد بود.

 

https://ipna.news/152292کپی شد!
منبع