برگزاری سومین کمیته دارو و درمان و تجهیزات پزشکی در بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان

رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان تاکید کرد کمیته دارو و درمان براساس شرح وظیفه خود عمل کرده و سیاست های کلی درمان و داروی منطقه را ترسیم و مدیریت کند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ سومین کمیته دارو و درمان و تجهیزات پزشکی این مرکز با ریاست نصراله حسونی بحرینی رییس بهداشت ودرمان، ررییس خدمات درمان و دارو، رییس بیمارستان، رییس خدمات دارویی، رییس تیم سلامت و حضور سایر اعضاء با رعایت پروتکل های بهداشتی تشکیل شد.

در این جلسه رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان با تاکید بر اینکه عملکرد کمیته باید براساس شرح وظیفه این کمیته باشد، گفت: بین خدمات دارویی و پزشکان شاغل در منطقه، برای رعایت دستورالعمل ها و فارماکوپه ابلاغی مدیریت سلامت و فارماکوپه بیمارستانی باید تعامل نزدیک وجود داشته باشد.

از دیگر موضوعات مطرح شده در این کمیته، لزوم کنترل تداخلات دارویی و گوشزد نمودن و یادآوری آنها به کادر درمانی بود.همچنین موضوع نظارت بر شیوه سفارش خرید، انبار، توزیع و مصرف دارو، جلوگیری از سوء مصرف و یا انباشت داروهای تاریخ گذشته و کمبود داروهای ضروری – بررسی گردید.

نظارت بر اجرا و رعایت پروتکل های ابلاغی و نظارت بر مصرف داروهای گران قیمت از جمله آنتی بیوتیک ها، لزوم کنترل مصرف، توزیع وسایل محافظت شخصی از جمله ماسک های مختلف، لباس های یک تیکه، گان و دستکش، و تاکید بر تشکیل کمیته بررسی نحوه توزیع و اختصاص آن به کارکنان و بخش های مختلف. مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه همچنین بر آنالیز آمارها و نحوه مصرف داروها در فصل های مختلف و بر اساس بیماری ها و بیماران منطقه تاکید شد.

مقرر گردید با توجه به احتمال گرفتاری موج سوم کرونا در فصل پاییز، برای خرید واکسن آنفلوانزای فصلی با پالایشگاه مذاکره و با مدیریت سلامت نیز برای تهیه واکسن جهت بیماران بازنشسته منطقه و کارکنان بهداشت و درمان مکاتبه شود.

https://ipna.news/152257کپی شد!