کدام پروژه های توسعه ی متوازن اشتغالزایی را نشانه گرفت؟

هفته ی پیش کارگروه توسعه ی متوازن، ۱۶ تفاهم نامه را با حضور استاندار خوزستان برای آغاز مرحله ی اجرای ۳۱ طرح محرومیت زدا، با دستگاههای اجرایی شهرستان بندرماهشهر به امضاء رساند و گفته شد که در تدوین این طرحها و مطالعات انجام شده، اهداف خاصی مد نظر کارگروه بوده که یکی از آنها، موضوع مهم اشتغالزایی است.
به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپناا)؛روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با بررسی دقیق این طرح ها این سوال را مطرح کرد که از میان این ۳۱ طرح، کدام طرح ها، اشتغالزایی را نشانه رفته و در راستای کاهش تاثیرات بیکاری در جامعه طراحی شده است؟
با نگاهی اجمالی به لیست ۳۱ طرح کارگروه توسعه متوازن شهرستان بندرماهشهر، به پروژه هایی برمیخوریم که هدف آنها اشتغالزایی بیان شده و تعداد آنها ۱۶ پروژه است.
این ۱۶ پروژه در قالب ۷ تفاهم نامه با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، کمیته امداد، آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای، شیلات و جهاد کشاورزی به امضا رسید.
کمیته امداد امام خمینی یکی از دستگاههای اجرایی شهرستان بود که توانست سه پروژه اشتغالزا را برای افراد تحت پوشش خود به کارگروه ارائه داده و به تصویب رساند؛ و این طرح ها برای ۲۵۰ نفر بصورت مستقیم اشتغال ایجاد می کند.
تمرکز این پروژه ها بر مناطق محروم شهرستان چون شهرک طالقانی، شهرک مدنی و شهرک چمران است. طرحهای اشتغالزایی فرش و تابلو فرش برای شهرک طالقانی، صنایع پوشاک برای شهرک چمران و صنایع پتروشیمیایی برای شهرک مدنی هستند که مجموع این سه طرح با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال به تصویب رسیده و شورای راهبردی صنایع پتروشیمی پرداخت نیمی از این بودجه را تقبل کرده است.
احداث پلاتو و نگارخانه ارشاد و ساختمان خانه صنایع دستی دو طرح اشتغالزاست که به پیشنهاد اهالی فرهنگ و هنر شهرستان برای ایجاد و رونق اشتغال هنرمندان شهرستان پیشنهاد و با اعتبار ۲۶ میلیارد ریال به تصویب رسید. تمامی این اعتبار طی سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ توسط صنایع پتروشیمی و از محل اعتبارات شورای راهبردی پرداخت می‌شود.
طرحهای متعلق به اداره آموزش و پرورش شهرستان بر تقویت توان هنرستانهای شهرستان متمرکز شده که طرحهای احداث و تجهیز سه سوله برای مدارس فنی و حرفه ای در شهر ماهشهر و احداث و تجهیز یک سوله برای مدارس فنی و حرفه ای شهر بندرامام خمینی، مجموعا با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال به تصویب رسید و تامین اعتبار آن تماما توسط شورای راهبردی صنعت پتروشیمی انجام می‌شود.
هر چه توانمندی فنی دانش آموختگان مدارس بیشتر شود طبیعی است که پس از فارغ التحصیلی بهتر میتوانند جذب بازار کار شده و این امر میتواند بر کاهش درصد بیکاری تاثیر گذارد.
جزئیات طرح های سه دستگاه فنی و حرفه ای، شیلات و جهاد کشاورزی در خبرهای بعدی به اطلاع شما می رسد.

https://ipna.news/152205کپی شد!