بزرگ‌ترین مجتمع تولیدکننده متانول جهان به بهره‌برداری رسید

پتروشیمی کاوه به‌عنوان بزرگ‌ترین مجتمع تولیدکننده متانول جهان با تولید روزانه ۷ هزار تن محصول با دستور رئیس‌جمهوری به‌طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛پتروشیمی کاوه به‌عنوان بزرگ‌ترین مجتمع تولیدکننده متانول جهان امروز (پنجشنبه، ۱۶ مردادماه) از سوی دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری از طریق ارتباط زنده تصویری با ابراهیم عسگریان، مدیرعامل شرکت پتروشیمی کاوه و عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر به‌صورت رسمی افتتاح شد.

مجتمع پتروشیمی کاوه با سرمایه‌گذاری ۹۵۰ میلیون دلاری بخش خصوصی اجرا شده است و با دریافت روزانه ۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی، ظرفیت تولید روزانه ۷ هزار تن و سالانه ۲.۳ میلیون تن متانول با گرید AA را داراست.

یوتیلیتی و اسکله صادراتی اختصاصی از مزایای متانول کاوه محسوب و پیش‌بینی می‌شود این مجتمع سالانه ۴۰۰ میلیون دلار درآمدزایی برای کشور داشته باشد.

مجتمع پتروشیمی متانول کاوه در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار در سواحل غربی شهرستان دیر استان بوشهر واقع در پارس شمالی احداث شده و ۶۶ درصد از کل سرمایه‌گذاری این طرح از مهندسی و ساخت تا تأمین تجهیزات از توانمندی و ساخت داخل استفاده شده است.

بهره‌برداری از ۱۷ طرح جهش دوم صنعت پتروشیمی برای سال ۹۹ برنامه‌ریزی شده است که پتروشیمی میاندوآب به‌عنوان نخستین طرح یک ماه گذشته و سه طرح پتروشیمی کاوه و پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه و واحد کاتالیست پتروشیمی لرستان نیز امروز به‌طور رسمی افتتاح شدند. در صورت بهره‌برداری از این ۱۷ طرح، ظرفیت این صنعت از ۶۶ میلیون تن کنونی با ۳۵ درصد رشد به ۹۰ میلیون تن در سال می‌رسد.

بهره‌برداری از ۲۷ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۰ و تحقق کامل جهش دوم صنعت پتروشیمی برنامه‌ریزی شده است، به‌طوری که ظرفیت صنعت پتروشیمی به سالانه ۱۰۰ میلیون تن با درآمد ۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

https://ipna.news/152084کپی شد!
منبع