مراسم آیین عقد تفاهم‌نامه اجرای طرح های توسعه متوازن شهرستان بندر ماهشهر توسط شورای راهبردی شرکتهای سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با حضور استاندار خوزستان به امضاء رسید

کارگروه توسعه متوازن شهرستان بندرماهشهر با همکاری نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار خوزستان، فرماندار شهرستان ، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی و دستگاه های اجرایی طرح هایی جهت پیشرفت متوازن شهرستان را امضاء نمودند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ در این نشست علاوه بر نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار خوزستان، فرماندار، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی،مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی ، مدیران کل ادارات استان ، شهرستان و معاون وزیر جهاد کشاورزی حضور داشتند.

در این نشست سید امید شهیدی نیا رئیس سازمان‌منطقه ویژه با خرسندی از شرایط و همکاری به وجود آمده بیان کرد: طرح های برنامه ریزی شده با همکاری دستگاه های اجرایی از جمله کمیته امداد، سازمان فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش، جهادکشاورزی، شیلات و… انجام خواهد گرفت.

شهیدی نیا افزود: مجموع هزینه این طرح ها ۲۳۰ میلیارد تومان برآورد شده که ۶۰درصد از این مبلغ توسط شرکت های پتروشیمی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی  و ۴۰ درصد دیگر توسط دستگاه های اجرایی انجام می شود و مبلغ ۳۰ میلیارد تومان بصورت جداگانه توسط هلدینگ خلیج فارس در اختیار این طرح ها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بودجه های تخصیص یافته این طرح ها جدای از هزینه کرد شورای راهبردی در شهرستان می باشد.

بیرانوند فرماندار بندرماهشهر در این خصوص گفت: طرح های مختلف از جمله امنیت و انتظامی، بهداشت و درمان، فرهنگ و خانواده، شیلات، ورزش، مسکن و توانبخشی و آموزش می تواند شرایط متوازن برای کلیه مردم را به ارمغان آورد و همچنین تکمیل کننده تلاش های گذشته تا کنون می باشد، اما هدف نهایی ما نیست و تلاش و پیگیری بیشتر از گذشته خواهد بود تا کمبودهای منطقه را هر چه زودتر رفع شود.

فرماندار بندرماهشهر در ادامه افزود:از تلاش حبیب آقاجری نماینده مردم منطقه در مجلس بابت پیگیری ها و رفع موانع تشکر و قدردانی کرد،اجرای طرح های مختلف توسعه متوازن می تواند علاوه بر اشتغال جوانان در بخش های غیر صنعتی باعث رفاه نسبی مردم منطقه در سایه طرح های بهداشتی و امنیتی شود.

حبیب آقاجری نماینده مردم شهرستان در مجلس در خصوص طرح های متوازن بیان کرد: در گذشته شورای راهبردی کمک های شایانی به شهرستان نمود اما شورای طرح های متوازن شهرستان جدای از شورای راهبردی با هدف اشتغال زایی و محرویت زدایی فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: رفع مشکل آب و فاصلاب شهرک طالقانی و شهر چمران، ساخت دبیرستان دخترانه برای بخش روستاهای جراحی، تجهیز درمانگاه های برنامه ریزی شده در طرح توسعه متوازن توسط دانشگاه جندی شاپور جز اولویت های طرح های پیش بینی شده باید قرار گیرد.

علی شریعتی استاندار خوزستان در این نشست بیان کرد: شرکت های منطقه باید تلاش خود را بر ارائه هر چه بهتر مسئولیت های اجتماعی قرار دهند، البته که در دوران سیل و کرونا این تعهدات را به نحو احسن انجام داده و کمک های شایانی داشته اند.

در حال حاضر انجام مسئولیت های اجتماعی جز جدایی ناپذیر اقدامات شرکت ها در هر منطقه می باشند و این شرکت ها موظف به ارائه خدمات به مردم می باشند.

در انتهای ۱۶ تفاهم نامه بین روسای ادارات کل استان خوزستان و شهرستان با فرماندار، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و همچنین مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی، در حضور شریعتی استاندار خوزستان، آقاجری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و خون میرزایی معاون وزیر کشاورزی به امضاء رسید.

https://ipna.news/152011کپی شد!