صادرات محصولات پتروشیمی به ۴۰ کشور جهان / پتروشیمی شازند تاکنون تمام تحریم های دشمن را نقش برآب کرده است

مدیر عامل شرکت پتروشیمی شازند گفت : محصولات پتروشیمی شازند به ۴۰ کشور جهان صادر می شود به گونه ای که سال گذشته نزدیک به ۲۵۰ میلیون دلار صادرات داشتیم .

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ابراهیم ولدخانی طی یک نشست صمیمی با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به خروج آمریکا از برجام طی دو سال اخیر گفت : در این باره زمانی، صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی توسط دشمنان هدفگذاری شده که و کشورهای مدعی دوستی با ایران نیز در زمینه تامین تجهیزات و کاتالیست ها همکاری نداشتند و در حال نیز چندین کشتی که دارای بار پتروشیمی است و در بندر چین پهلو گرفته و در انتظار تخلیه بار هستند .

وی افزود : پتروشیمی شازند نیز همواره مورد تحریم ها قرار گرفته و بنا بر اخبار واصله از سازمان ملل ، این مجموعه دقیق رصد می شود چرا که این مجموعه با تجهیزات قدیمی که دارد در تولید ناخالصی داخلی کشور بسیار تاثیرگذار است .

ولدخانی ضمن تاکید بر اینکه پتروشیمی شازند با بهره گیری از نیروهای متخصص و توانمند تاکنون تمام تحریم های دشمن را نقش برآب کردند گفت : این مجموعه علاوه بر اینکه تامین کننده مواد اولیه یه هزار واحد پایین دستی در سطح خود است ، بخشی از تصفیه گاز نیز توسط مواد تولیدی این مجموعه انجام می شود.

وی با اشاره به اورهال تاریخی پتروشیمی شازند طی سال گذشته تصریح کرد : اورهال این مجموعه طی ۲۷سال اخیر در کشور بی نظیر بود به گونه ای که نزدیک به دو هزار قطعه تجهیزات داخل سازی شد و طی یک ماه نیز ، ۲۴واحد پشتیبانی مجمتع پتروشیمی شازند بدون حضور یک کارشناس خارجی اورهال شد .

مدیر عامل شرکت پتروشیمی شازند در خصوص میزان صادرات این مجموعه نیز بیان کرد: این مجموعه طی دو سال اخیر بیش از ۷۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته که تمام آن وارد سامانه نیما شده است، و این در حالی است که با توجه به بسته شدن مرزها به واسطه شیوع ویروس کرونا، در حال حاضر هیچ موجودی قابل فروش در انبارها وجود ندارد و حتی با این شرایط می توانیم بخش عمده ای از کالاهایی که در داخل کشور مشتری و متقاضی ندارد را صادر کنیم .

ولدخانی تصریح کرد : سالانه بیش از هزار میلیارد تومان از طریق پتروشیمی در استان هزینه می شود که شاید بیش از بودجه دولت برای یک استان باشد و در واقع این مجموعه نقش اساسی در اقتصاد استان ایفا می کند و باید اذعان داشت که در حال حاضر در راستای رفع مشکلات اقتصادی استان، یک قرارداد ۱۰۰ میلیارد تومانی با شرکت ماشین سازی اراک منعقد شده است و در تلاش هستیم این تعامل و همکاری را با واحدهای تولیدی مشکل دار نیز داشته باشیم .

وی با اشاره به اینکه سالانه پروژه های مختلفی با رعایت ملاحظات زیستی در این مجموعه تعریف می شود گفت : در مجموع پتروشیمی شازند، پروژه جمع آوری بخارات بنزین با صرف هزینه بالا به منظور کاهش آلایندگی محیط زیست اجرایی شد و خوشبختانه این مجمتع طی چند سال اخیر از لیست صنایع الاینده خارج شده است .

ولدخانی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و کمبود تجهیزات و امکانات در حوزه سلامت نیز گفت : طی این بازه زمانی تعدادی از مدافعان سلامت در خط مقدم به شهادت رسیدند اما اکنون مایه مباهات است که گرید سرم و سرنگ توسط این مجموعه تولید و نیاز کشور تامین می شود و حتی امکان صادرات این محصولات هم وجود دارد و باید اذعان داشت که از سوی این مجموعه تاکنون ۵ میلیارد ریال به بیمارستان آیت الله خوانساری مساعدت مالی شده است و در خصوص کمک های مومنانه نیز در حد توان بسته های حمایتی تهیه و میان اقشار آسیب دیده توزیع شد و همچنین کمک به ساخت منازل روستایی آسیب دیده از سیل سال گذشته را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه مسئولیت های اجتماعی شرکت پتروشیمی شازند می باشد .

ولدخانی در خصوص ساخت بیمارستان توسط این مجموعه در شهرستان شازند اظهار کرد: مقرر بود سال ۹۶ که بیمارستان با صرف هزینه ۴۰ میلیارد تومان معادل یک میلیون دلار در شازند توسط پتروشیمی ساخته شود، اما به دلایلی این موضوع تاکنون عملیاتی نشده است و مسئولان استان نیز به این نتیجه رسیدند که ‬‌ساخت بیمارستان در شرایط فعلی نیازمند بودجه بیشتر و زمانبر است ، از این رو پیشنهاد شد که شرکت پتروشیمی مساعدت های لازم را در زمینه در تجهیز بیمارستان داشته باشد چراکه در صورت ساخت بیمارستان جدید ، تامین تجهیزات و نیروی انسانی و پزشک با مشکلاتی مواجه خواهد شد که در حال حاضر نیز بحث ساخت این بیمارستان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

وی درخصوص کمک به تیم های ورزشی تاکید کرد: تاکنون یک ریال به تیم های ورزشی خارج از استان کمک نشده است البته مواردی بوده است که به ورزشکاران استان که نیازمند تامین مالی بودند کمک شده است.

ولدخانی شرکت پتروشیمی شازند را یک مجموعه خصوصی عنوان کرد و گفت : به لحاظ شرعی منابع مالی آن را در هر جایی هزینه کرد اما با موافقت اعضای هیات مدیره حتی المقدور از هیچ مساعدتی دریغ نمی کنیم هر چند بر این باور هستم در شرایط کنونی به جای تیم داری باید در راستای تامین دارو و درمان و معیشت مردم گام برداریم.

مدیر شرکت پتروشیمی شازند اظهار داشت : طی دو سال گذشته هزار نفر به صورت رسمی از منطقه شازند در این مجموعه جذب شدند که دارای مدرک دیپلم بودند و حدود ۳۰۰ نفر نیز در مقاطع مختلف به صورت کارمزد که دارای مدرک تحصیلی بالاتر از دیپلم بودند از سطح استان جذب شدند .

ولدخانی خاطر نشان کرد: طی ۱۱ ماه سال گذشته میزان فروش شرکت پتروشیمی ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که در نوع خود رقم بی سابقه ای بوده است و میزان تولید مجموعه ،بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سود خالص به همراه داشته است .

https://ipna.news/151947کپی شد!
منبع