آغاز دادگاه رسیدگی به پرونده تخلفات در پتروشیمی (pcc)

دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به تخلفات در شرکت بازرگانی پتروشیمی (pcc) در شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی آغاز شد.

دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به تخلفات در شرکت بازرگانی پتروشیمی (pcc) در شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی و به ریاست قاضی مسعودی مقام آغاز شد.
در جلسه گذشته متهمان متواری پرونده مرجان شیخ الاسلامی و محمدحسین شیرعلی غیابی محاکمه شدند و وکلای آن‌ها نیز دفاعیات خود را ارائه کردند.همچنین آخرین دفاعیات مصطفی تهرانی صفا نیز اخذ شد.
امروز هم دفاعیات سایز متهمان شنیده می‌شود.
گفتنی است، رسیدگی به این پرونده اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور به میزان ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورویی از طریق اخلال در توزیع ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی شرکت‌های تولیدکننده صاحب محصول که منجر به کسب منفعت و تحصیل مال نامشروع متهمان شده، پیش از این در ۹ جلسه دادگاه علنی انجام شد، اما قاضی مسعودی مقام به علت نیاز به رفع برخی نقایص و دریافت استعلامات لازم، جلسات دادرسی را متوقف و ادامه رسیدگی را به رفع نقایص و پاسخ استعلامات موکول کرد.

اسامی متهمان این پرونده به شرح زیر است:
۱. رضا حمزه‌لو، مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی
۲. عباس صمیمی
۳. مصطفی طهرانی صفا
۴. علیرضا علائی رحمانی
۵. محسن احمدیان
۶. مرجان شیخ الاسلامی آل آقا
۷. سیدامین قرشی سروستانی
۸. سام حامد ساعدیان
۹. سیدعلیرضا حسینی
۱۰. علی اشرف ریاحی
۱۱. معصومه دری
۱۲. ابوالفضل ملکی شمس آبادی
۱۳. سعید خیری‌زاده
۱۴. محمد حسین شیرعلی
۱۵. مهدی شریفی نیک نفس
مشارکت و معاونت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور به مبلغ شش میلیارد و ششصد و پنجاه و شش میلیون (۶.۶۵۶.۰۰۰.۰۰۰) یورو از طریق اخلال در توزیع ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی شرکت‌های تولیدکننده صاحب محصول منجر به تحصیل منفعت اتهام مشترک همه متهمان این پرونده است که باید برخی در برابر اتهام مشارکت و عده‌ای هم در برابر اتهام مشارکت در این اخلال عمده پاسخگو باشند.
https://ipna.news/151770کپی شد!