احتمال عرضه اولیه سهام یک پتروشیمی در هفته جاری

تاکنون سهام ده شرکت در سال جاری عرضه اولیه شده است. آخرین عرضه اولیه مربوط به نماد آبادا بود که توانست رکورد مشارکت در عرضه اولیه ها را بشکند. آیا این هفته هم عرضه اولیه داریم؟

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ امروز سهام ده شرکت در سال ۹۹ برای اولین بار در بازار سرمایه عرضه شده است. تاکنون، در تابستان سال جاری تقریباً هر هفته عرضه اولیه انجام شده و ۵ نماد در این فصل عرضه اولیه شده اند که این ۵ نماد عبارت بودند از: وپویا (۴ تیر)، سیتا (۱۱ تیر)، ولپارس (۱۸ تیر)، رافزا (۲۴ تیر) و آبادا (۱ مرداد).

در عرضه اولیه آبادا که آخرین عرضه اولیه تابستان سال جاری تا اینجا بوده است، رکورد مشارکت شکسته شد و در این عرضه اولیه بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شرکت کردند که به هر کد بورسی حداکثر ۴۸ سهم در سقف قیمتی ۱۵۵۰ تومان تعلق گرفت که معادل حدود ۷۵ هزار تومان بود.

آیا در هفته جاری نیز عرضه اولیه داریم؟

اینکه آیا در این هفته شاهد ششمین عرضه اولیه تابستان و یازدهمین عرضه اولیه سال جاری خواهیم بود یا خیر، پرسش بسیاری از سهامداران است.

افسانه اروجی معاون بازار شرکت فرابورس طی مصاحبه ای درباره آخرین وضعیت عرضه اولیه ها گفت: اکنون ۴ شرکت برای عرضه اولیه سهام در بازار‌ دوم، درج نماد شده اند که شامل شرکت‌های کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، توسعه مسیر برق گیلان، پتروشیمی ارومیه و تهیه و توزیع غذا دنا آفرین فدک می‌باشند.

وی افزود: اقدامات لازم برای انجام عرضه اولیه سهام شرکت توسعه مسیر برق گیلان یا پتروشیمی ارومیه در هفته جاری در حال پیگیری است. هر کدام از این دو شرکت که بتوانند اطلاعات را زودتر از زمان موعود کامل کنند، قطع به یقین سهام آن شرکت را عرضه خواهیم کرد.

اروجی گفت: اکنون شرکت توسعه مسیر برق گیلان باید تا هفته‌ آینده گزارش ارزش‌گذاری را تحویل دهد در حالی که گزارش ارزش‌گذاری پتروشیمی ارومیه تقریبا مورد بررسی قرار گرفته و در حال حاضر سرمایه‌گذاران می‌توانند اطلاعات آن را در سامانه کدال مشاهده کنند.

بنابراین شانس عرضه اولیه سهام دو نماد شاروم و بگیلان از باقی نمادهای حاضر در صف عرضه اولیه، در هفته جاری بیشتر است.

گفتنی است پتروشیمی ارومیه (سهامی عام) در سال ۱۳۷۷ تاسیس شده است و مرکز اصلی این شرکت در استان آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه می باشد. گفتنی است پتروشیمی ارومیه به عنوان یکی از ۴۹ شرکت قطعی واگذار شده به طرح توزیع سهام عدالت بوده است و بر اساس اطلاعات موجود در سایت پتروشیمی ارومیه حدود ۱۶.۹ درصد از سهام شرکت مذکور به طرح توزیع سهام عدالت واگذار شده است.

https://ipna.news/151757کپی شد!