“شگویا” و رشد ۱۸درصدی فروش داخلی

چهارمحصول اصلی پتروشیمی تندگویان به نسبت خردادماه، با افزایش نرخ مواجه شدند ضمن آنکه گرید بطری جای خود را در صادرات باز کرد اما خبری از گرید الیاف در این لیست، نیست.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛پتروشیمی تندگویان با ارائه گزارش‌های تیرماه خود اغلب از رشد تولید و البته بازگشت به چرخه صادرات سخن گفته و البته رشد نرخ‌هایی که در گزارش این شرکت کامل مشهود بود.

بر اساس آمار‌های ارائه شده این پتروشیمی، محصولات اصلی این شرکت یعنی نخ POY در تیرماه با ۳.۷۷۸.۰۰۰ کیلوگرم تولید را پشت سرگذاشته که این مقدار تولید به نسبت خرداد با ۱۶ درصد افزایش تولید همراه بوده که البته توانسته با افزایش ۱۹ درصدی یعنی «۱۷۶،۴۰۲ریال»، ۶۵ میلیارد تومان فروش را به ثبت برساند.

همچنین اسید ترفتالیک خالص این پتروشیمی نیز آمار تولیدی ۴۳،۴ میلیون کیلوگرمی را از خود برجای گذاشت که به لحاظ تولیدی به نسبت ماه گذشته، ۱۳ درصد رشد و به لحاظ قیمتی ۲۱ درصد افزایش نرخ را برای این شرکت بدست آورد.

از سوی دیگر با نگاهی به دیگر محصولات می‌توان دریافت که گرید بطری در تیرماه ۱۸.۴ میلیون کیلوگرم تولید را از خود برجای گذاشته که ۲۳ درصد افزایش تولید را به ثبت رسانده و روند صادراتی آن نیز آمار قابل توجه ۹۳ درصد رشد را رکورد زده است؛ ۱۲.۷ میلیارد تومان حاصل صادرات و ۲۹۱ میلیارد تومان حاصل فروش داخلی این کالا بوده است.

همچنین با نگاهی به چهارمین محصول “َشگویا” یعنی گرید الیاف نیز با آنکه میزان تولید به نسبت خردادماه با کاهش ۱۸ درصدی تولید همراه شده اما؛ میزان فروش آن به نسبت همین مدت، رشد ۲۴ درصدی را به ثبت رسانده است؛ در بخش آمار‌های صادراتی نیز جای خالی گرید الیاف کاملا ملموس است.

درآمد تجمیعی فروش داخلی با ۱۸درصد رشد نسبت به خرداد، به ۶۴۳میلیارد تومان رسید.

تاملی بر آمارهای صادراتی این پتروشیمی؛

سیدرضا قاسمی شهری، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت پتروشیمی تندگویان درخصوص نرخ‌خرید پارازایلین، اسید استیک و MGE در اردیبهشت و خرداد اظهار کرد: نرخ خرید این محصولات در ماه‌های اردیبهشت و خرداد به شرح زیر است:

وی درخصوص آخرین تراز ارزی شرکت افزود: تراز ارزی شرکت به مبلغ ۵.۱ میلیون دلار مثبت بوده و نرخ تسعیر ارز نیز طبق نرخ‌های اعلامی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس مبلغ ۱۵۷/۹۵۸ به ازای یک دلار است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تندگویان درخصوص رسیدن ظرفیت تولید به ظرفیت اسمی ادامه داد: برنامه تولید شرکت در سال جاری معادل ۸۰ درصد ظرفیت اسمی بوده که حداکثر تلاش جهت تحقق برنامه تولید به عمل می‌آید.

قاسمی درباره آخرین نرخ فروش دلاری گرید بطری خاطرنشان کرد: آخرین نرخ فروش محصولات صادراتی گرید بطری به مبلغ ۷۰۳ دلار به ازای یک تن بوده است.

نایب رئیس هیات مدیره شرکت پتروشیمی تندگویان درخصوص تبدیل پارازایلین به پلی اتیلن ترفتالات در گرید‌های مختلف بیان کرد: ضریب مصرف پارازایلین در گرید بطری ۵۶۹/۵ کیلوگرم در هر تن و ضریب مصرف پارازایلین در گرید الیاف ۵۷۹/۵ کیلوگرم در هر تن است.

https://ipna.news/151748کپی شد!