پتروشیمی خمین در آستانه ورود به مدار تولید است

مرکزی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: روزهای پایانی عملیات اجرایی راه اندازی را سپری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛علیرضا نظری  با اشاره به پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۵ درصدی عملیات اجرایی احداث پتروشیمی خمین اظهار کرد: در حال حاضر عملیات نصب تجهیزات این صنعت بزرگ در شهرستان خمین انجام می‌گیرد و طبق تعهد مدیران این مجموعه، این واحد صنعتی ظرف دو الی سه ماه آینده تکمیل خواهد شد.

وی بیان کرد: این پروژه صنعتی پس از سال‌ها فرازوفرود، روزهای پایانی عملیات اجرایی راه اندازی را سپری می‌کند و امیدواریم طبق برنامه پیش بینی شده با ظرفیت سالانه حدود ۱۸۰ هزار تن وارد چرخه تولید شود، البته براساس اهداف توسعه این واحد صنعتی، این ظرفیت افزایش پیدا خواهد کرد.

این نماینده مردم در خانه ملت گفت: سرمایه گذار این پروژه با فراهم کردن تمامی زیرساخت های لازم، آمادگی کامل برای بهره برداری از آن را دارد و با واردات ماشین آلات و تجهیزات که هم اکنون مراحل نصب و راه اندازی را طی می‌کند بزودی وارد مدار تولید خواهد شد.

وی در خصوص خوراک پتروشیمی خمین نیز گفت: مجوزهای لازم در این خصوص اخذ شده و با پیگیری‌های صورت گرفته مشکلی در تامین خوراک وجود ندارد. امیدواریم این طرح بزرگ که قرار است برای حدود ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۱۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد کند، بزودی وارد چرخه تولید شود.

گفتنی است، برای ساخت و بهره برداری از پتروشیمی خمین بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده و با بهره برداری از این طرح سالانه حدود ۱۸۰ هزار تن پلی پروپیلن تولید می‌شود که ۱۷ درصد نیاز کشور را تامین خواهد کرد.

پلی پروپیلن یکی از پرکاربردترین محصولات پلیمری است که در صنایع خودرو، نساجی، ساختمان و تجهیزات پزشکی کاربرد فراوان دارد.

https://ipna.news/151741کپی شد!
منبع