زیرمجموعه “پترول” درج نماد و آماده عرضه اولیه ۲۰ درصدی شد

پتروشیمی ارومیه با سرمایه ۷۰ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۲۰ درصدی سهام بایستد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛پتروشیمی ارومیه پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۳۰ تیر در نماد “شاروم” و گروه محصولات شیمیایی به عنوان صد و سی و سومین شرکت در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۲۰ درصدی سهام بایستد.

طبق بررسی های بورس پرس، پتروشیمی ارومیه اسفند سال ۷۷ بصورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی آذربایجان غربی به ثبت رسید و فعالیت را از سال ۷۸ آغاز کرد. این شرکت در حال حاضر جز واحدهای تجاری فرعی پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان بشمار می رود.

موضوع فعالیت اصلی شامل احداث، راه اندازی و بهره برداری کارخانجات صنعتی به منظور تولید، بازاریابی، فروش، صدور محصولات پتروشیمی، ذخیره، واردات و صادرات و تبدیل کلیه مواد پتروشیمی و پتروشیمیایی و فرآورده های فرعی و مشتقات ذیربط آنها و انجام کلیه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی، بازرگانی، فنی و مهندسی و بازرگانی که بطور مستقیم یا غیرمستقیم مربوط به عملیات فوق است، می شود.

سرمایه شرکت با ۱۹۴ نیروی انسانی در بدو تاسیس ۱۰ میلیون تومان بوده که طی یازده مرحله افزایش سرمایه به ۷۰ میلیارد تومان رسیده است.پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان ، مالک ۹۳.۷ درصد سهام و شرکت کارگزاری سهام عدالت مالک ۶.۳ درصد سهام این شرکت است.

https://ipna.news/151609کپی شد!