گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی نوری منتشر شد

به گزارش خبرگزاری ایپنا به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی نوری، مجمع عمومی عادی سالیانه مربوط به عملکرد سال مالی ۹۸ شرکت، براساس آگهی منتشره در سامانه کدال در خصوص دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه، رأس ساعت ۹ صبح روز سه شنبه مورخ ۱۷/۰۴/۹۹ ، با حضور بیش از ۸۶ درصد سهامداران درمحل سالن اصلی مرکز همایش های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت تهران برگزار شد.
در ابتدای این جلسه مهندس صانعی مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری به ارائه گزارش عملکرد سال گذشته هیات مدیره در این شرکت پرداخت و خاطر نشان کرد : با تلاش های انجام شده ی همکاران مان، در سال ۹۸ توانستیم ۱۰۶ درصد برنامه تولید و ۹۷ درصد ظرفیت اسمی تولید داشته باشیم .
مدیرعامل پتروشیمی نوری همچنین در زمینه میزان سودآوری شرکت گفت : در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۸ ، شرکت حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان سود عملیاتی و ۳۴۰۰ میلیارد تومان سود خالص را به دست آورده است.
وی افزود : مبلغ فروش ما در سال گذشته ۲۴ هزار میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان بود که ۱۰ هزار میلیارد تومان بیشتر از سال ۹۷ است و ناشی از افزایش نرخ ارز و افزایش تولید با ارزش‌تر است.
مدیرعامل نوری تصریح کرد : در سال ۹۸ با اجرای پروژه‌های که انجام دادیم برای اولین بار توانستیم به رکورد ۶۸۵ هزار تن پارازایلین در شرکت دست پیدا کنیم که خوشبختانه این رکورد را مجددا در سه ماهه اول سال ۹۹ شکستیم و افزایش حدود ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش در تولید پارازایلین داشتیم.
صانعی با بیان اینکه تمام تلاش ما در مجموعه نوری ، افزایش و بهینه‌سازی تولید و تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر است، گفت : ما در سال ۹۸ توانستیم رکورد تولید بنزن را با ۴۱۷ هزار و ۷۱۶ تن بشکنیم و در سه ماهه اول سال ۹۹ توانستیم با اصلاحات و پروژه‌های که انجام دادیم ۷ تا ۵ درصد تولید بنزن را بالاتر ببریم که موفقیت بسیار خوبی است.
مدیرعامل پتروشیمی نوری، تحقق سود عملیاتی شرکت را ۲۸۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته اعلام کرد و گفت: این سود نشان دهنده این است که سود نوری از محل‌ تولید خود شرکت بوده و سهم سایر منابع در سود شرکت بسیار کم است، که همین موضوع نشان ‌دهنده بنیادی بودن سهم است.
صانعی همچنین از داخلی‌سازی بیش از ۳۱۰۰ قطعه و اقلام پیچیده صنعت پتروشیمی، در نوری خبر ‌داد و گفت: تمام کاتالیست های مورد نیاز پتروشیمی نوری امروز به غیر از یک‌کاتالیست که آن هم در مرحله پایلوت پلنت است داخلی‌سازی شده است.
وی تاکید کرد: حتی اگر کشور تحریم نباشد ۶ ماه تا یک سال طول می‌کشد تا یک کاتالیست بعد از سفارش به دست ما برسد که با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی ۸ کاتالیست داخلی‌سازی شد و از زمان سفارش تا تحویل تنها دو هفته زمان لازم است.
صانعی همچنین از داخلی‌سازی ۷۴ قطعه در سه ماهه ابتدایی سال ۹۹ در این مجتمع خبر داد و گفت: امسال حدود ۲۰۰ قطعه در پتروشیمی نوری داخلی سازی خواهد شد و هدف گذاری ما بالای ۷۵ درصد داخلی سازی است.
مدیرعامل پتروشیمی نوری عرضه سهام این شرکت به بورس با قیمت ۳ هزار و ۱۲۵ تومان و رشد حدود ۶۰۰ درصدی این سهم در یکسال گذشته، پایداری سبد محصولات، خرید پتروشیمی هنگام، شروع پروژه شیرین سازی برش سنگین، احداث خط بارگیری آروماتیک‌های سنگین، پیاده‌سازی مدیریت دانش و حل اختلافات مالی و پتروشیمی جم و شرکت ملی نفت ایران را از مهم‌ترین اقدامات انجام شده شرکت در سال ۹۸ عنوان کرد.
صانعی، تکمیل و راه اندازی پروژه هنگام، برگزاری مناقصه پروژه زیروفلرینگ، افزایش سرمایه به میزان ۲۰۰ درصد، پیاده سازی مدیریت تکنولوژی و اضافه شدن محصول آروماتیک سنگین به سبد فروش صادراتی را از برنامه‌های این شرکت در سال ۹۹ عنوان کرد.
وی در پایان از تحقق سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سود خالص در سال‌۹۸ خبر داد.
در ادامه گزارش حسابرسی قرائت شد و صورت‌های مالی شرکت مورد تصویب مجمع قرار گرفت.
رییس‌ مجمع در پایان با اعلام اینکه سود قابل تخصیص ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی به سهامداران است،گفت: با توجه به افزایش سرمایه ۶۰۰ میلیارد تومانی و همچنین برخی مغایرت‌ها که به زودی به نفع پتروشیمی نوری رفع خواهد شد، سود قابل تخصیص واقعی به سهامداران ۳۱۰۰ میلیارد تومان است که معادل هزار و چهل و دو تومان و چهل ریال است به ازای هر سهم و پیشنهاد ما تخصیص سود هزار تومانی به ازای هر سهم است.
این پیشنهاد مورد تصویب قرار گرفت و قرار شد سود تخصیص داده شده به سهامداران حقیقی ظرف مدت ۲ هفته از طریق سامانه سجام واریز شود.

https://ipna.news/151316کپی شد!