برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه «شگویا»

 در این مجمع که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی هم به‌صورت حضوری و هم آنلاین با حضور ۷۵ درصد سهامداران برگزار شد، صورت‌های مالی شرکت به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ قاسمی شهری مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با اعلام افزایش ۳۵درصدی سودآوری این مجتمع پتروشیمی، ثبت رکورد تولید کل از ابتدای راه‌اندازی تاکنون به میزان یک میلیون و ۱۳۹هزار تن،  افزایش ۱۱ درصدی حجم فروش کل محصولات نسبت به سال ۹۷، ثبت رکورد فروش در ‌سه ماه سوم سال ۹۸ و ورود به بازار سرمایه و عرضه سهام به مردم را از اقدامات مهم این شرکت در سال گذشته دانست.

قاسمی شهری با اشاره به افزایش ۴۲ درصدی بهره‌گیری از توانمندی ساخت داخل قطعات یدکی و ملزومات ‌عملیاتی شرکت در سال ۹۸ نسبت به سال قبل اظهار امیدواری کرد: پیش‌بینی می‌شود شرکت در سال ۹۹ نیز با ادامه این روند ‌بتواند از این میزان نیز فراتر رود.

وی همچنین از تشریفات مالی و حقوقی در پروژه ‌sspc‌ در راستای افزایش ظرفیت تولید گرید بطری به‌عنوان یکی از مشکلات این شرکت ‌نام برد و تصریح کرد: با توجه به پایین بودن ظرفیت تولید گرید بطری در شش ماه اول سال شرکت پتروشیمی شهید تندگویان همیشه با ‌چالش مصرف بالا و تولید پایین مواجه بوده که امید است با تعریف این پروژه بتواند تولید نساجی و گرید بطری را افزایش دهد.‌

قاسمی شهری با بیان اینکه ۲۳۰ میلیارد تومان در سال گذشته طلب بازرگانی پتروشیمی تندگویان بود که ۸۰ میلیارد تومان از طرف هیات‌مدیره هلدینگ خلیج فارس به‌صورت متمرکز تصمیم‌گیری شده و در منطقه دریافت می‌شود، گفت: عمده مطالبات بازرگانی این ‌شرکت از شرکت هندی هیزل است که اقدامات حقوقی لازم از طریق هلدینگ خلیج فارس انجام شده و همچنین قرار است این موضوع از ‌سوی وکیل و از طریق امارات و هند پیگیری شود. همچنین این شرکت در حال مطالعه پرونده برای اقدامات حقوقی خارج از کشور است.‌

وی در این جلسه همچنین از پرونده تعزیراتی این شرکت در سال گذشته نام برد که بر اساس آن شرکت پتروشیمی تندگویان رقمی ‌حدود ۲ هزار میلیارد تومان جریمه شده بود که در آن شرکت پتروشیمی شهید تندگویان به احتکار و فروش خارج از بورس متهم شده بود ‌که با پیگیری‌های مستمر، این ‌مشکل در تعزیرات برطرف شده است. جلسه مجمع عمومی سالانه شرکت پتروشیمی تندگویان با حضور سعید محبی‌فر به‌عنوان رئیس مجمع و رحیمیان سرای و علی کریمی به نمایندگی به‌عنوان ناظر برگزار شد. همچنین این شرکت جزو معدود شرکت‌هایی است که تقسیم سود سهامداران را از طریق سامانه «سجام» انجام داده و دیگر نیازی نیست تا سهامداران برای دریافت سود سهام این شرکت به شعب بانکی مراجعه کنند.

https://ipna.news/150497کپی شد!