افت ٢٠درصدی فروش در پتروشیمی شازند/ صادرات شاراک نصف شد

درحالی اغلب پتروشیمی ها، فروش و درآمد قابل توجهی را از ابتدای سال به نمایش گذاشته‌اند که پتروشیمی شازند از افت ٢٠درصدی درآمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ شرکت پتروشیمی شازند سرانجام پس از اتمام مهلت قانونی ۵ روزه جهت ارسال گزارش ماهانه فعالیت بر روی سامانه کدال، امروز ۱۳ خرداد ماه گزارش اردیبهشت ماه خود را در این سامانه درج کرد.

مطابق با این گزارش، فروش پتروشیمی شازند در دو ماه ابتدایی سال جاری با افت ٢٠ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو شده است. اما قسمت اصلی کاهنده، رقم فروش صادراتی شرکت در مدت مذکور است. شاراک در فروردین و اردیبهشت امسال تنها ٢٨٠ میلیارد تومان محصول صادر کرده که این رقم در مدت مشابه سال قبل برابر با ۴٣٠ میلیارد تومان بود.

البته فروش داخلی دوماهه شرکت از ابتدای سال جاری برابر با ۶٧۴ میلیارد تومان بوده که این رقم برای سال قبل برابر با ٧۶٢ میلیارد تومان گزارش شده بود.

در مجموع فروش دو ماهه شاراک از ابتدای سال تاکنون برابر با ٩۵۵ میلیارد تومان بوده که افت ٢٠ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

از سویی دیگر پتروشیمی شازند در اردیبهشت ۶١۵ میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به عملکرد ماه گذشته ٨١ درصد افزایش داشته که عمدتا به دلیل افزایش حجم فروش محصولات ازجمله پلی اتیلن سبک و سنگین و پلی پروپیلن بوده است.

از سوی دیگر اما نرخ های فروش در اردیبهشت نسبت به ماه گذشته عمدتا با کاهش ٢٠ درصدی همراه بوده است. گفتنی است نرخ هر تن پلی اتیلن سبک خطی ١٢ درصد و هر تن پلی پروپیلن ٩ درصد نسبت به ماه گذشته کاهش یافته است.

https://ipna.news/150291کپی شد!