واحد الفین پتروشیمی جم به مدار تولید بازگشت

معاون مجتمع پتروشیمی جم گفت: واحد الفین این پتروشیمی پس از ۱۰ روز تعمیرات به مدار تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ حسن معینی روز جمعه به رسانه‌ها اعلام کرد: شرکت مجتمع پتروشیمی جم با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده برای افزایش ظرفیت در سال جدید و به منظور رفع موانع این برنامه، الفین خود را به تعمیرات ۱۱ روزه برد اما با یک روز صرفه جویی در زمان، پس از طی ۱۰ روز به تعمیرات خود پایان داد.

وی با اشاره به بروز مشکل عملیاتی در خشک‌کن‌های واحد الفین به عنوان اصلی ترین دلیل برنامه ریزی برای تعمیرات افزود: هر واحد عملیاتی در حوزه پتروشیمی برای راندمان بهتر و رعایت کمیت و کیفیت بالا در محصول نهایی نیازمند انجام تعمیرات به موقع در تجهیزات خود بویژه قطعات حساس است.

معینی ادامه داد: در الفین جم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین واحدهای الفین جهان با انجام این گونه فرایندهای تعمیراتی به صورت مداوم کاهش هزینه و پیشبرد برنامه به سوی اهداف تولیدی با جدیت تمام دنبال می‌شود.

معاون مجتمع پتروشیمی جم رفع نشتی جزئی بخار از توربین ۳۰۱ و شیرهای کنترلی مهم الفین برای پیوستگی تولید را از دیگر اقدامات تعمیراتی برشمرد.

وی گفت: همکاران ما همچنین تعویض جاذب‌های درایر واحد الفین، تست ۱۳ مبدل همراه با رفع نشتی و بازدید از برج‌های اتیلن، پروپان و بوتادین را نیز در دستور کار خود داشتند.

معینی در ادامه از نشتی فلنج بخار فلر واحد الفین مجتمع نیز یاد کرد و افزود: با وجود اینکه دو واحد پلی اتیلن سنگین و سبک پتروشیمی جم با استفاده از ذخایر اتیلن مجتمع در حال فعالیت و تولید بودند توانستیم در عملیاتی مهم و ایمن نسبت به تعویض گسکت مورد نظر اقدام کنیم که این مهم علاوه بر رفع نشتی، منجر به کاهش آلودگی زیست محیطی نیز می‌شود.

این مقام ارشد عملیات پتروشیمی جم با حائز اهمیت خواندن این بازه تعمیراتی گفت: در نهایت با تکیه بر دقت و مهارت همکاران، یک روز زودتر از برنامه تعیین شده الفین در مدار تولید قرار گرفت و اولین گام برای تحقق برنامه تولید در سال ۹۹ برداشته شد.

معینی سال پیش رو را سالی خوب همراه با پیشرفت‌های عالی برای مجتمع جم ارزیابی کرد و از ثبت رکورد جدید تولید نسبت به رکورد ثبت شده در سال گذشته خبر داد.

https://ipna.news/150089کپی شد!
منبع