توزیع قریب ۲ هزار تُن کود شیمیایی اوره در سال ۹۸

در طی سال گذشته قریب ۲ هزار تُن کود شیمیایی اوره از کارخانه ھای پتروشیمی داخلی خریداری شده و به تناوب به منطقه جنوب کرمان حمل شده است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ احمد مشایخی مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان گفت: در طی سال گذشته قریب ۲ هزار تُن کود شیمیایی اوره از کارخانه ھای پتروشیمی داخلی خریداری شده و به تناوب به منطقه جنوب کرمان حمل شده است.

مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان تصریح کرد: ماحصل این خرید توسط شرکت های تعاونی تحت نظارت مدیریت تعاون روستایی جنوب کرمان در بین بهره برداران بخش کشاورزی توزیع شده و علاوه بر این ۱۰۰ تُن کودھای ریز مغذی نیز بین کشاورزان منطقه جیرفت و کهنوج توزیع شد.

وی افزود: کودھای شیمیایی توزیع شده از نوع اوره بوده اند و در بین کودھای شیمیایی مصرفی در ایران کود اوره دارای بالاترین میزان مصرف می باشد.

مشایخی با اشاره به نام گذاری شعار سال از سوی رھبر معظم انقلاب اسلامی به نام جهش تولید اظهار کرد: با توجه به ظرفیت عظیم بخش کشاورزی جنوب کرمان شبکه تعاون روستایی منطقه جیرفت و کهنوج در سال جدید نیز در حال تامین و تدارک کودھای شیمیایی مورد نیاز کشاورزان منطقه است و از این طریق با حمایت از کشاورزان و روستاییان به دنبال تحقق شعار سال می باشد.

مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان تاکید کرد: تامین به موقع نهاده ھای کشاورزی باکیفیت و جلوگیری از انحراف در چرخه توزیع کود شیمیایی موجب بازدھی بیشتر مزارع و رضایت مندی قشر مولد می شود.

وی عنوان کرد: تامین مایحتاج کشاورزان یکی از دغدغه ھای اصلی تعاون روستایی است تا چرخه تولید دستخوش کاستی نشود.

 

مشایخی در خاتمه خاطر نشان کرد: ارائه این خدمات می تواند به اقتصاد روستاییان و کشاورزان کمک شایانی کرده و آنان را از رفت و آمدھای پرھزینه و زمان بر دور نگه دارد.

https://ipna.news/149912کپی شد!