«شغدیر» ۱۸۶۷ ریال سود ساخت

در سال ۹۷ «پتروشیمی غدیر» رشد مطلوبی در سودسازی داشت و این اتفاق در سال ۹۸ نیز تکرار شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ شرکت «پتروشیمی غدیر» ۱۸۶۷ ریال سود به ازای هر سهم در سال ۹۸ شناسایی کرد و رشد ۱۱۶ درصدی در سودسازی را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، درآمدهای عملیاتی بیش از هر چیز به لطف رشد نرخ های فروش، ۵۸ درصد افزایش یافت و به رقم ۱۰ هزار و ۹۹ میلیارد ریال رسید. مقدار فروش نسبت به سال ۹۷ رشد حدود ۴ هزار تنی داشت.

«شغدیر» که فروشنده PVC به شمار می رود، در سال ۹۸ بیش از ۵۹ هزار تن از این محصول را در بازار داخل و ۵۵ هزار تن در بازارهای خارجی به فروش رساند. نکته قابل توجه این است که مقدار فروش در بازارهای داخلی کاهش داشته اما؛ با رشد صادرات، جبران کرده و توانسته تقریبا دو برابر سال گذشته صادرات داشته باشد.

این میزان صادرات ۱۶۱ میلیارد ریال سود حاصل از تسعیر ارز به همراه داشته است. در سال ۹۸ معادل ۲۹.۷ میلیون دلار فروش ارز در سامانه نیما انجام شده و دیگر منابع ارزی جهت واردات مواد اولیه، قطعات و تجهیزات کارخانه مصرف شده است. البته «شغدیر» ۱۰۰ میلیارد ریال نیز هزینه عوارض آلایندگی پرداخت کرده است.

در نهایت، این شرکت سود خالص ۲ هزار و ۴۲۷ میلیارد ریالی را در حساب های خود نشاند و تصمیم دارد با توجه به سود انباشته مطلوب، ۹۰ درصد سود تحقق یافته را در مجمع عمومی عادی سالیانه بین سهامداران خود تقسیم کند.

https://ipna.news/149763کپی شد!