کارگران مشکوک به ویروس کرونا در پتروشیمی ارومیه به مرخصی رفتند

مدیرعامل پتروشیمی ارومیه گفت: تعدادی از کارکنان این مجتمع مشکوک به ویروس کرونا اعلام شدند که مدیریت شرکت به منظور پیشگیری از ابتلای دیگر کارکنان، آنان را از کار منفک و از آنها خواست در منزل به درمان خود ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ چندی پیش نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون کارگری مجلس خبر از ابتلای ۳۷ نفر از کارگران پتروشیمی ارومیه به کرونا داد.

‌در ادامه یکی از کارگران پتروشیمی ارومیه نیز  عنوان کرد که ۴۰ تا ۴۵ نفر از کارگران این مجتمع در نمونه‌گیری وزارت بهداشت که از میان ۸۰ نفر انجام شده بود، کرونامثبت اعلام شده‌اند.

 مدیرعامل مجتمع پتروشیمی ارومیه به اظهارات نماینده ارومیه در مجلس و نیز کارگر شاغل در پتروشیمی واکنش نشان داد.

کریم دلجوان  اظهار داشت: مدیریت پتروشیمی ارومیه برای پیشگیری از ابتلای کارکنان خود به ویروس کرونا با هماهنگی کادر پزشکی در آغاز سال جاری اقدام به انجام تست کرونا از کارکنان خود کرد.

وی افزود: بر‌اساس اعلام کادر پزشکی، تعدادی از کارکنان این مجتمع مشکوک به ویروس کرونا اعلام شدند که مدیریت شرکت به منظور پیشگیری از ابتلای دیگر کارکنان، آنان را از کار منفک و از آن‌ها خواست در منزل به درمان خود ادامه دهند.

مدیرعامل پتروشیمی ارومیه گفت: در صورتی‌که آزمایشات مذکور انجام نمی‌شد این احتمال وجود داشت که بسیاری از کارکنان توسط همکاران ناقل به ویروس مبتلا شوند که اقدام مدیریت قابل تقدیر است. هیچ یک از کارکنانی که تست آنها مثبت اعلام شد از کارمندان بهره‌برداری و فعالیت بخش‌های تولیدی شرکت نبوده و تولید به صورت مستمر تداوم داشته و دارد.

دلجوان گفت: پتروشیمی ارومیه به شماره ۱۲۱۱۰۵۶۴ در اداره بهداشت ثبت شده و تمامی پروتکل‌های اداره بهداشت را در شرکت با حساسیت بالا دنبال می‌کند. تاکنون هیچ مورد مشکوکی که منجر به بستری در بیمارستان، به جزء یک مورد رئیس مجتمع وجود نداشته است.

مدیرعامل پتروشیمی ارومیه گفت: در پتروشیمی ارومیه اقدام سخت‌گیرانه‌ای در دستور کار قرار گرفت و در کنار تب‌سنجی از تمامی کارکنان و کارگران شاغل در بدو ورود تست اکسیژن خون اخذ شده و تمامی پروتکل‌های اداری و بهداشتی با حساسیت بالایی اجرا می شود.

https://ipna.news/149454کپی شد!