سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۷۰۰ میلیاردی در پتروشیمی اسلام‌آبادغرب

براساس توافق صورت گرفته شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در اسلام‌آبادغرب سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

به گزارش خبرگرازی پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری و نامگذاری سال ۱۳۹۹ به عنوان جهش تولید خاطرنشان کرد: تسریع و تسهیل در انجام امور با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و امکانات موجود با تلاش و کار مضاعف به صورت جهادی در اولویت قرار دارد و برای تحقق این شعار عزم راسخ و جدیت کامل در استان وجود دارد.

وی ضمن تشکر از تلاش و پیگیری جدی همه مسوولین برای آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی چهارم استان کرمانشاه افزود: این شرکت در سه مرحله و چهار مجتمع در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید که برای تسهیل و تسریع در انجام امور اجرایی،  منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب و اتاق بازرگانی نیز همکاری لازم را داشته اند و  قابل تقدیر است.

استاندار کرمانشاه از عنایت ویژه دولت و وزیر نفت برای اجرایی شدن این پروژه تشکر کرد و اظهارداشت: با بهره برداری از این طرح عظیم شاهد تحول اساسی در غرب استان خواهیم بود و بر ایناساس در سال ۹۹ اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان در پروژه سرمایه گذاری می شود که در مسیر توسعه و پیشرفت استان موثر است.

بازوند تصریح کرد: امروز تفاهم نامه نهایی با سرمایه گذار «شرکت صنایع ملی پتروشیمی ایران» امضاء شد و قرارداد اجرای طرح واگذاری زمین منعقد و گام اساسی برای شروع پروژه برداشته شد.

وی اولویت اصلی استان را تداوم روند کاهشی نرخ بیکاری، رونق و جهش تولید و تمرکز بر پیشرفت و ‌توسعه برای رفاه و شکوفایی اقتصادی ذکر کرد و گفت: برای تحقق این موضوع همه ظرفیت ها را بکار خواهیم گرفت.

اسلام آبادغرب با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.

 

https://ipna.news/149304کپی شد!
منبع