رشد ۴۷ درصدی فروش مارون

درآمد پتروشیمی مارون در سال ۹۸ با رشد ۴۷ درصدی همراه بود. براساس عملکرد ۱۲ ماهه برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۸ این شرکت از فروش محصولات خود مبلغ ۱۱۷ هزار و ۹۰۱میلیارد ریال درآمد داشت که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۷ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش خبرگرازی پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ درآمد پتروشیمی مارون در سال ۹۸ با رشد ۴۷ درصدی همراه بود. براساس عملکرد ۱۲ ماهه برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۸ این شرکت از فروش محصولات خود مبلغ ۱۱۷ هزار و ۹۰۱میلیارد ریال درآمد داشت که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۷ درصدی را تجربه کرد. پتروشیمی مارون در اسفند ماه ۹۸ از محل فروش محصولات خود مبلغ ۱۰هزار و ۷۳۷ میلیارد ریال درآمد کسب کرده است. بیشترین مبلغ فروش مارون در سال قبل متعلق به اتیلن معادل ۳۴ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال بوده است.

بیشترین فروش مارون در سال گذشته متعلق به اتیلن بود به طوری که  بیش از  یک میلیون و  ۶۹ هزار تن اتیلن تولید کرد و با فروش ۵۲۹ هزار و ۶۳۲ تن از این محصول درآمدی بیش از ۳۴ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال کسب کرد. این شرکت همچنین از فروش ۳۱۲ هزار و ۲۶۸ تن پلی‌اتیلن سنگین بیش از ۲۹ هزار و ۹۶۳ میلیارد ریال و از فروش ۲۰۸ هزار و ۵۸۱ تن پلی‌پروپیلن بیش از ۲۴ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال درآمد کسب کرد. پتروشیمی مارون از فروش بیش از ۳۴۹ هزار تن منواتیلن گلایکول نیز توانست بیش از ۱۸ هزار و ۹۶۲ میلیارد ریال درآمد کسب کند. این شرکت با توانایی تولید سالانه یک میلیون و ۱۰۰هزار تن اتیلن، ۲۰۰ هزار تن پروپیلن، ۳۰۰هزار  تن پلی‌اتیلن سنگین، ۳۰۰هزار  تن پلی‌پروپیلن و بیش از ۴۴۳هزار تن انواع گلایکول یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های پتروشیمی در ایران و جهان است.  مارون با دارا بودن کارخانه بازیابی اتان، با بازیافت اتان از گاز طبیعی آن را برای تولید محصولات شیمیایی و پلیمری به‌کار می‌برد.

 

 

https://ipna.news/149275کپی شد!