آمادگی پتروشیمی‌های ماهشهر برای افزایش بودجه مبارزه با ویروس کرونا

شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای افزایش بودجه به‌منظور مبارزه با شیوع ویروس کرونا اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ چهارمین نشست کارگروه شرایط اضطراری این منطقه در سال ۹۹ با حضور مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه و فرماندار ماهشهر برگزار شد.

محسن بیرانوند، فرماندار شهرستان بندرماهشهر در این نشست گفت: سیل فروردین‌ماه پارسال، در ماهشهر نیامد، اما هر کجا نیاز به کمک بود شهرستان ماهشهر به عنوان معین وارد شد و خدمات شایانی ارائه کرد. این شهرستان با کمک تمامی ارکان خود به‌خصوص صنایع پتروشیمی مستقر در منطقه، فعال‌ترین شهرستان در بحران سیل بود.

وی درگیری با کرونا را سخت‌ترین بحران دانست و افزود: در بحران‌های دیگر، هدف و موضوع مشخص بود، اما در کرونا ما با ویروسی طرف هستیم که ویژگی‌ها، آثار و رفتار آن ناشناخته و بسیار فراگیر است.

بیرانوند تصریح کرد: از روز نخست مبارزه با کرونا بر دو موضوع تأکید شد؛ نخست اینکه زنجیره ابتلا پیدا شود تا به کنترل درآید و دیگری کاهش تعداد فوت‌شدگان و محافظت از جان انسان‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه درصد فوتی‌ها به مبتلایان در ماهشهر در مقایسه با دیگر شهرهای استان خوزستان کمتر است، اظهار کرد: در سه روز گذشته در شهرستان بندرماهشهر آمار مبتلایان صفر بوده، اما این به آن معنا نیست که خطر رفع شده، بلکه باید دقت داشت کار را رها نکنیم، زیرا این ویروس ناشناخته ممکن است به طرق مختلف موج جدیدی از ابتلا را به‌ دنبال داشته باشد.

فرماندار شهرستان بندرماهشهر تصریح کرد: ماهشهر، پس از اهواز بیشترین تردد روزانه افراد را با بیرون شهرستان دارد. این شهرستان از مراکز مهم ترانزیت کشور است، از این بابت، شرایط ماهشهر با هیچ شهرستانی قابل مقایسه نیست، اما به لطف خدا و کمک مجموعه ارگان‌ها، به‌ویژه صنایع پتروشیمی، این اپیدمی از کنترل خارج نشده است و تاکنون روند خوبی داشته‌ایم.

وی با قدردانی از مجموعه صنعت پتروشیمی که کمک‌های شایانی در ارائه خدمات به این شهرستان داشته‌اند، گفت: فاصله‌گذاری اجتماعی تا آخر فروردین‌ماه، ادامه خواهد داشت.

در ادامه نشست کارگروه شرایط اضطراری منطقه، مقرر شد افزون بر هزینه‌هایی که تاکنون شده، شورای راهبردی صنعت پتروشیمی در صورت نیاز بودجه بیشتری برای مبارزه با این ویروس اختصاص دهد.

https://ipna.news/149162کپی شد!
منبع