ساخت خط فرعی بارگیری و تخلیه فرآورده‌های پتروشیمی شیراز

خط فرعی بارگیری و تخلیه فرآورده‌های پتروشیمی شیراز در بلاک شیراز-مرودشت ساخته شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ مهرداد انصاری مدیرکل راه آهن فارس گفت: با تلاش پرسنل راه آهن فارس و به منظور فراهم کردن بستر مناسب برای بارگیری و تخلیه فراورده‌های پتروشیمی شیراز عملیات ساخت خط فرعی بارگیری و تخلیه فراورده‌های پتروشیمی شیراز در بلاک شیراز-مرودشت آغاز شد.

وی افزود: این عملیات در فاز نخست با نصب ۲ دستگاه سوزن چپ و راست با شعاع ۳۰۰ متر در خط اصلی و همچنین نصب خط فرعی به موازات خط اصلی اجرایی می‌شود.

انصاری ادامه داد: هم چنین در راستای سهولت در امر مانور قطارها، ۲ دستگاه سوزن چپ و راست با شعاع ۱۹۰ در خط فرعی نصب می‌شود.

مدیرکل راه آهن فارس ابراز امیدواری کرد: این پروژه تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری مورد بهره برداری قرارمی گیرد و با احداث این خط فرعی قابلیت ایجاد بارانداز ریلی در اراضی ایستگاه آتی گار زرقان، قابلیت بارگیری و تخلیه سایر بار‌های معدنی و فرآورده‌های نفتی و گازی و همچنین پایانه کانتینری با استفاده از حمل ترکیبی و دستیابی به شبکه ریلی میسر خواهد شد.

شرکت پتروشیمی شیراز بعنوان اولین واحد تولیدی صنایع پتروشیمی ایران در فاصله ۴۵ کیلومتری شهر شیراز و در نزدیکی مرودشت واقع شده است که سالیانه قابلیت انتقال حدود یک میلیون تن بار از طریق خطوط ریلی فارس به مقصد بندر شهید رجایی بندرعباس جهت صادرات به خارج از کشور را دارد.

https://ipna.news/149132کپی شد!