آخرین اقدامات سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در خصوص مقابله با کرونا

سید امید شهیدی نیا، در این خصوص گفت: اقداماتی که طی چند روز اخیر برای مقابله با شیوع بیماری کرونا انجام داده ایم را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد؛ اقداماتی که در منطقه ویژه انجام داده ایم و اقداماتی که برای جامعه پیرامونی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی یاران(ایپنا)؛ وی اهم این موارد را اینگونه برشمرد: خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز منطقه و شبکه بهداشت و درمان شهرستان و توزیع این تجهیزات براساس نیازمندی های موجود بخشهای مختلف، لباسهای حفاظتی، ماسک، گان، تب سنج و دستکش از این جمله است.

شهیدی نیا، افزود: یکی از اقدامات خوبی که در سطح شهرستان انجام شد، استفاده از آب ژاول تولیدی پتروشیمی کارون بود که می‌توان از آن برای ضد عفونی محیط استفاده کرد. در حال حاضر میزان زیادی از این ماده، در اختیار دستگاهها و ادارات شهرستان و استان قرار گرفته است و مقدار دیگری از آن را هم توسط خودروهای آتش نشانی، به ضد عفونی کردن معابر شهرها و شهرکهای شهرستان بندرماهشهر اختصاص داده ایم.

ضد عفونی ماهشهر و سربندر هم در برنامه پتروشیمی است

وی در پاسخ به سوال ما در خصوص اینکه “آیا ضد عفونی شهرهای بندرامام خمینی و ماهشهر به شهرداریها سپرده شده و پتروشیمی صرفا در شهرکها فعالیت می‎کند؟” گفت: خیر؛ در شهرهای بندرامام خمینی و ماهشهر علاوه بر شهرداریها، خودروهای ما هم براساس جدول زمانی، عملیات ضد عفونی را انجام خواهند داد. این خودروها که برای این کار آماده شده اند، در حال حاضر چهار دستگاه هستند و قرار شده تعداد آنها را بیشتر کنیم تا بصورت مداوم و شبانه روزی و براساس یک جدول زمانبندی، تمام مراکز جمعیتی شهرستان را ضد عفونی نمایند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در خصوص فعالیت شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ستاد شرکت ملی صنایع پتروشیمی از طریق شرکت پژوهش و فناوری، حرکتی را شروع کرده و طی آن به تولید و بسته بندی مقادیر قابل توجهی مایع ضدعفونی کننده دست اقدام نموده و آنها را به مناطق مختلف، از جمله ماهشهر ارسال می‌کند. در ماهشهر، تاکنون سه محموله و در مجموع ۶۰۰۰ بطری از این الکل ها دریافت و به مرور در اختیار بانکها، دوایر دولتی و دستگاههای اجرایی که مردم در آنها تردد بیشتری دارند قرار می‌دهیم تا سلامت مردم حفظ شود. همچنین در برنامه داریم که مقدار دیگری از این الکل ها را در روزهای آینده در مناطق محروم شهرستان، بین مردم توزیع کنیم.

شهیدی نیا، خاطر نشان کرد: در دومین جلسه کمیته شرایط اضطراری که امروز صبح برگزار شد، تصمیم بر این شد که تمامی مسافران ورودی و خروجی فرودگاه ماهشهر ضد عفونی شوند. علاوه بر آن، کنترل تب سنجی در خصوص آنها انجام می‌شود تا اگر مورد مشکوکی مشاهده شد، آنها را به مراکز درمانی هدایت کنیم.

وی گفت: صنعت پتروشیمی، تاکید زیادی بر آموزش دارد و فکر می‌کنیم بهترین راهکار مقابله با این بیماری، پیشگیری از شیوع از طریق آموزش عمومی است. بر این اساس، وب سایتی با آدرس www.coronainfo.ir توسط اداره بهداشت منطقه و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ایجاد شده که آخرین اخبار و آموزشهای مورد نیاز برای مقابله با این ویروس، در آنجا بارگزاری می‌شود.

ما علاوه بر اقدامات در شهرستان و استان، اقداماتی را هم در سطح منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی انجام داده ایم که از آن جمله می‌توان به کاهش ساعات کار کارکنان روزکار، تعطیلی مراکز تجمع کارکنان و ضد عفونی اماکن داخل منطقه (همانند آن کاری که برای شهرستان انجام دادیم)، اشاره کرد. همچنین با هدف حداقل سازی حضور نیروهای انسانی در محل کار، شرکتها تمهیداتی اندیشیده اند تا تجمع پرسنل به کمترین میزان برسد. نیروهای نوبتکار که بار اصلی تولید در پتروشیمی ها بر عهده ی آنهاست، در این شرایط ویژه هم به دلیل ماهیت کار آنها و لزوم حفظ تولید، فداکارانه در سنگر تولید هستند که باید از همه ی آنها تقدیر و تشکر کرد.

سید امید شهیدی نیا ادامه داد: اعتقاد داریم که مقابله با این بیماری، یک فعالیت فراگیر و یکپارچه است و نبایستی با بخشی نگری، فعالیتها را منحصر به یک نقطه کرد. بایستی در تمامی شهرستان و حتی استان بصورت یکجا تلاش کنیم و امیدواریم با همکاری و تلاش مردم عزیز، دست در دست هم از این بحران هم مثل سایر مسائل مشابه با سربلندی و افتخار گذر کنیم.

سید امید شهیدی نیا، خاطر نشان کرد: عملیات مقابله با کرونا در شهرستان توسط فرمانداری و در استان، توسط ستاد بحران فرماندهی می‌شود و صنعت پتروشیمی در قالب شورای راهبردی، بصورت معین در این عملیات مشارکت می‎کند. تاکنون نیازمندی ها و درخواست های شهرستان و ستاد بحران در استان توسط پتروشیمی در حد امکان اجابت شده است و در این زمینه، تا پایان این بحران، از آنجا که سلامت مردم برای ما از بالاترین اهمیت برخوردار است، در این خصوص حساسیتی به مسائل مالی نخواهیم داشت. این توقع وجود دارد که تمامی دستگاهها توان و امکانات خود را برای مقابله با بحران به میدان بیاورند. طبیعتا صنعت پتروشیمی به لحاظ لجستیک، تامین مالی و تدارکات، توانمندی بیشتری دارد و در حال تلاش برای خدمت به مردم عزیز هستیم

https://ipna.news/148738کپی شد!