هلدینگ خلیج فارس طرح نظام خدمات پرستاری را اجرا می‌کند

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس طرح نظام خدمات پرستاری برای کارکنان شرکت‌ها پتروشیمی را در شهرستان بندرماهشهر اجرا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ پیش از ظهر امروز جلسه طراحی و استقرار نظام خدمات پرستاری شرکت‌های پتروشیمی با حضور سید رضا مرویان حسینی، استاد دانشگاه و مشاور مطالعات اجتماعی صنایع پتروشیمی خلیج فارس و نمایندگان امور بانوان پتروشیمی‌های منطقه در سالن جلسات فجر برگزار شد.

در این جلسه دستورالعمل نظام مطلوب خدمات پرستاری برای ارائه خدمات مراقبت و پرستاری از کودکان و نوجوانان بانوان شاغل در پتروشیمی‌ها توسط دکتر مرویان حسینی برای حاضرین قرائت شد.

مرویان حسینی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد شاغلین منطقه ویژه پتروشیمی بانوان هستند، اظهار کرد: طراحی و استقرار طرح خدمات پرستاری در آرامش بخشی به کارکنان و خانواده آنان، با توجه به وجود تعداد زیاد بانوان امری ضروری بوده است.

وی افزود: مراقبین و پرستاران موجود آموزش و مهارت مشخصی برای ارائه خدمات پرستاری ندارند و فرآیند ارائه خدمات و برنامه‌های آن نیز مشخص نبوده است.

مشاور مطالعات اجتماعی صنایع  پتروشیمی خلیج فارس بیان کرد: در حال حاضر استفاده از خدمات مراقبت و پرستاری از کودکان و نوجوانان توسط بانوان شاغل در پتروشیمی‌ها به صورت غیر نظام‌مند و شخصی با به کارگیری زنان متقاضی شغل پرستاری انجام می‌شد؛ خدمات پرستاری در حال حاضر شامل نگهداری از فرزندان، آماده‌سازی تغذیه برای کودکان و بعضا والدین است.

وی گفت: طرح خدمات پرستاری به منظور نظام‌مندسازی خدمات پرستاری در راستای تحکیم، تعالی و آرامش بخشی خانواده و ایجاد زمینه برای بهره‌وری بیشتر شغلی، با به کارگیری، توانمندسازی و استاندارد سازی ظرفیت‌ها و امکانات محلی  و منطقه‌ای در جهت تحقق مسئولیت‌های اجتماعی است.

مرویان حسینی عنوان کرد: این برنامه تاثیری غیر مستقیم در بهره‌وری شغلی بانوان شاغل در پتروشیمی داشته و می‌تواند اشتغال متقاضیان پرستاری در شهرستان بندرماهشهر را توسعه دهد؛ با اجرای این برنامه فرآینده بهره‌گیری از خدمات پرستاری نظام‌مند شده و اعتماد، ایمنی و اعتبار آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: این برنامه شامل چند بعد جذب و به کارگیری، آموزش و توانمندسازی، توسعه و ارتقای مسیر شغلی، ارزیابی عملکرد، فرهنگ و روابط شغلی، جبران خدمات و خاتمه همکاری مراقبین و پرستاران بوده است.

نظام خدمات پرستاری شهرستان بندرماهشهر توسط مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و با همکاری نماینده مسئولیت اجتماعی و مشاور مطالعات اجتماعی این شرکت اسفند ۹۸ ابلاغ خواهد شد و شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی اجرا کننده آن خواهد بود.

کارگروه بانوان و خانواده شرکت‌های پتروشیمی منطقه که متشکل از نمایندگان امور بانوان پتروشیمی‌ها است وظیفه تشکیل بانک اطلاعاتی متقاضیان خدمات پرستاری را بر عهده دارد؛ مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز با همکاری این کارگروه وظیفه نظارت بر اجرای این نظام را بر عهده خواهد داشت.

https://ipna.news/148473کپی شد!