مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی: طرح‌های پتروشیمی با استفاده از خوراک های ترکیبی ساخته میشوند

معاون وزیر نفت گفت:شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تعریف خوراک های در دسترس و مدیریت خوراک ها، ساخت طرحهای پتروشیمی با استفاده از خوراک های ترکیبی را برنامه ریزی کرده است.

 به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران،  دومین جلسه شورای مدیران ستادی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال ۹۸ ، صبح امروز دوشنبه( ۱۴ بهمن) با حضور بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ،مدیران و معاونان ستادی شرکت برگزار شد.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، نسبت به حاکم شدن فضای استقامت و تلاش در کشور ابراز امیدواری کرد: نشانه ها و بازخوردهای دریافت شده از نقش سازنده و موثر شرکت ملی صنایع پتروشیمی و این صنعت در شرایط کنونی اقتصاد کشور حکایت دارد و با همکاری یکدیگر در این شرکت توانستیم صنعت پتروشیمی را به سمتی ببریم که در همه حوزه ها موثر باشد و به عنوان سکاندار صنعت پتروشیمی، نقش مرجع و حمایتی از تولید کنندگان و مصرف کنندگان را ایفا کند و جایگاه این نهاد در صنعت در حال تثبیت و نقش حمایتی و کنترلی است.

وی افزود: در اجلاس روز صنعت پتروشیمی  با حضور رییس جمهور، ایشان از شرایط فعلی صنعت پتروشیمی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان اتاق کنترل این صنعت رضایت داشتند و از نقش این صنعت در تولید رونق داخلی، صادرات و ارز آوری تقدیر کردند.

محمدی در مورد دستیابی به دانش فنی گفت: در حال حاضر ۷ پروژه تولید دانش فنی در صنعت پتروشیمی در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در حال پیگیری است و شرکت ملی صنایع پتروشیمی با افتخار این کار را مدیریت می کند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه دانش فنی تولید پلی‌پروپلین از گاز طبیعی با توان و دانش ایرانی برای نخستین بار در کشور از سوی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی کسب شده است، افزود: مهندسی پایه طرح ساخت مجتمع تولید پلی‌پروپیلن از گاز طبیعی(GTPP) در غرب کشور در دست انجام است و این طرح در سال آینده به فاز اجرایی وارد می‌شود.

وی گفت: بعد از بهره برداری از این طرح که تولیدات آن دارای محصول رونق محور برای کشور است، درنقاط دیگرکشور نیز اجرا خواهد شد و در عمل طرح مهم تبدیل گاز طبیعی به پلیمر، برگ زرینی برای شرکت ملی صنایع پتروشیمی خواهد بود.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: در صنعت پتروشیمی طرحهای پر اهمیتی در حال اجرا هستند که محصولات آن موجب رونق بنگاه های پایین دستی در کشور می شود و موتور پیشران توسعه در بنگاههای بزرگ و کوچک اقتصادی در کشور خواهند شد.

وی به نقش شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مدیریت خوراک اشاره کرد و گفت: به منظور مدیریت خوراک های در دسترس صنعت نفت، طرح هایی با خوراک های ترکیبی تعریف شده است و در عمل برای حرکت رو به جلو و تعالی صنایع پتروشیمی ریل گذاری شده است که هدف، توسعه پایدار به جای تولید صرف یا افزایش تولید است و اکنون در شرایط جنگ اقتصادی تلاش داریم با تجهیز مناسب به سمت توسعه پایدار صنعت پیش برویم تاکمتر آسیب ببینیم.

معاون وزیر نفت در پایان در مورد بازار محصولات پتروشیمی به رفع مشکلات مردم در بنگاههای کوچک تولید محصولات این صنعت اشاره کرد و گفت: جلسه ای با ۲۹ اتحادیه و انجمن صنایع پایین دست پتروشیمی برگزار شد و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شدیم وگزارش خوبی تهیه شد که بتوانیم با برنامه ریزی درست موانع و مشکلات آنها را رفع کنیم .

لازم به ذکر است در این جلسه جمعی از مدیران و معاونان ستادی شرکت ملی صنایع پتروشیمی گزارش عملکرد سال جاری امور خود را ارائه و در خصوص مسائل مختلف پیشنهادات و راهکارهایی مطرح کردند.

https://ipna.news/148400کپی شد!