هدف گذاری شرکت های هلدینگ خلیج فارس برای تنوع تولید

خورنا|باقر گل فر:مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت: وظیفه شرکت های هلدینگ خلیج فارس تولید اقتصادی است و افزایش ظرفیت نباید به تنهایی هدف باشد بلکه تولید باید مطابق با نیاز بازار و ایجاد محصولات متنوع باشد.

بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی ؛ جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در آیین آغاز بکار رسمی واحد POLY H پتروشیمی شهید تندگویان از هیات مدیره این مجموعه خواست تا اقدامات لازم برای ورود به بورس شرکت پتروشیمی شهید تندگویان را فراهم کنند.
مدیر عامل شرکت پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس روز ۱۳ آبان را روز ملی مبارزه با استکبار جهانی عنوان کرد و گفت: امروز در خدمت کسانی هستیم که در جنگ اقتصادی با زورگویان نقش مهمی ایفا می کنند . در شرایط کنونی تولیدکنندگان و صادرکنندگان، نیروهای جنگ اقتصادی هستند. بر همین اساس در هلدینگ خلیج فارس به کار تیمی و حرکت جمعی تاکید داریم. ما یک خانواده بزرگ در صنعت پتروشیمی هستیم که در پیروزی یکدیگر تاثیر می گذاریم و همه باید در این تیم کار خود را درست انجام دهند.
ربیعی در مورد وظایف شرکتهای پتروشیمی ضمن تولید و ایجاد ارزش افزوده گفت: اولین وظیفه ما تامین بازار داخل است . هیچ شرکت پتروشیمی در کشود وجود ندارد که به فکر صادرات نباشد اما اولویت اول همگان تامین بازار داخل است بطوریکه در بسیاری از روزها عرضه بیشتر از تقاضا است و هیچ التهابی در بازار محصولات پتروشیمی بخصوص PET وجود ندارد .
وی در مزیت صادرات خاطرنشان کرد: دو حسن صادرات ارزآوری و افزایش سود سهامداران است . صادرات ضد ارزش نیست و ما قطعا به فکر صادرات هستیم اما بعد از تامین نیاز داخل و در شرایط تحریم خود را مسئول ارزآوری کشور می دانیم و افتخار می کنیم که نیاز ارزی کشور را تامین می کنیم.
ربیعی ادامه داد: وظیفه دوم شرکتهای هلدینگ خلیج فارس تولید اقتصادی است. تولید صرف و افزایش ظرفیت نباید به تنهایی هدف باشد بلکه تولید باید مطابق با نیاز بازار و ایجاد محصولات متنوع باشد. تولید اقتصادی ضمن جوابگویی نیاز بازار، تنوع تولید و درآمد بیشتر را برای تولیدکننده فراهم می کند ، وظیفه بعدی ما استفاده از توانمندی داخلی است . باید به استفاده از کالای ایرانی اعتقاد داشته باشیم زمانی که کالا در داخل کشور تولید می شود هیچ منطقی نمی گوید که آن را از خارج وارد شود .تولیدکنندگانی که توان خود را اثبات کردند را باید حمایت کرد و از صنعتگران داخلی تجهیزات و خدمات آنها استفاده شود.
ربیعی در پایان از هیات مدیره شرکت پتروشیمی شهید تندگویان خواست تا ورود به بورس را در دستور کار خود قرار دهند و گفت: در حال حاضر پتروشیمی شهید تندگویان که به یک شرکت سودده تبدیل شده است باید وارد بورس شود. زیرا ارزش شرکت از طریق بورس شفاف می شود و در تابلوی بورس قابل بررسی است. همچنین در روز اول عرضه سهام در بورس بخشی از سهام شرکت در اختیار کارکنان قرار می گیرد و کارکنان با سهامداری در سود و زیان شرکت نیز سهیم خواهند شد
https://ipna.news/146035کپی شد!