تولید یک محصول راهبردی صنعت خودروسازی در پتروشیمی خوزستان

خورنا|باقر گل فر:مجتمع پتروشیمی خوزستان با تولید یک محصول استراتژیک مورد استفاده در صنعت خودرو روند واردات این محصول از سوی خودروسازان را کاهش داد.

رضا صالح احمدی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی خوزستان با بیان این که تمرکز اصلی شرکت پتروشیمی خوزستان تأمین نیاز بازار داخلی است،اظهارکرد: از اواخر سال گذشته تنوع بخشی به گریدهای تولیدی شرکت در دستور کار قرار گرفت و از دی‌ماه گذشته یک کار تحقیقاتی را شروع کردیم که در اسفندماه به نتیجه رسیدیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خوزستان با اشاره به اینکه پلی کربنات گرید لنز چراغ خودرو که در گذشته از آلمان وارد می شد، هم اکنون در این شرکت تولید می شود، افزود: بخش اعظم صنایع خودروسازی ایران هم اکنون لنز چراغ خودرو را از پتروشیمی خوزستان تهیه می کنند.

صالح احمدی درباره گرید لنز چراغ گفت: این گریدی است که در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید مقاوم است و زرد نمی شود زیرا این محصول باید از شفافیت بالایی برخوردار باشد.

وی به تولید گرید پلی کربنات سفید برای استفاده در صنایع الکتریکی به منظور تولید کلید و پریز در پتروشیمی خوزستان اشاره و تصریح کرد: بیشتر تولیدکنندگان کلید وپریز گریدهای مصرفی خود را از این شرکت تأمین می کنند در صورتی که پیش از این از کره و آلمان وارد می شده است. همه نیاز این صنعت از سوی پتروشیمی خوزستان تأمین می شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خوزستان گفت: این شرکت براساس برنامه های توسعه ای خود ۲ گرید دیگر را نیز در آینده ای نزدیک به منظور جلوگیری از واردات آن به کشور رونمایی خواهد کرد که در صنعت ورق کاربرد خواهد داشت.

صالح احمدی با اشاره به اینکه شرکت پتروشیمی خوزستان امسال بر تأمین نیاز بازار داخلی تمرکز دارد، اظهارکرد: این شرکت در ماه های ابتدایی سال نزدیک ۲ برابر مدت مشابه پارسال فروش به بازار داخلی داشته است. تمام محصولات این شرکت در بورس کالا عرضه می شود.

https://ipna.news/145124کپی شد!