«عبدالرضا غلامی» چگونه خلاء بین افکار عمومی و صنعت پتروشیمی در بندرماهشهر را پر کرد؟

خورنا – سرویس نفت و پتروشیمی: حفاظت از زیرساخت‌های اساسی یکی از اصول اصلی پدافند غیرعامل است و افکار عمومی یکی از دارایی‌های ملی کشورها است. بر همین اساس و با توجه به وجود صنعت در منطقه بندرماهشهر اگر افکار عمومی نگاه منفی نسبت به صنعت داشته باشند، روند اجرایی پروژه ها را با اخلال روبرو میکند.

مردم در کنار این که می‌توانند منتقد باشند می تواند حامی نیز باشند. به همین دلیل نمی‌توانیم صرفاً به رسانه به عنوان یک ابزار برای سرگرمی و یا مسائل فرهنگی اجتماعی توجه کنیم چرا که در حوزه اجتماعی و فرهنگی می‌تواند به عنوان یک ابزار بسیار جدی و مستحکم به کار گرفته شود. همانطور که می شود با رسانه تخریب کرد، می‌توان با رسانه از صنعت دفاع کرد و باید به راهکارهای آن پرداخته شود.

عبدالرضا غلامی در مقطع کارشناسی ارشد در رشته پدافند غیرعامل تحصیل کرده و ضرورت توجه به افکار عمومی برای افزایش سرعت روند اجرای پروژه ها و جلوگیری از اخلال در نظم پروژه ها، توجه ویژه ای به افکار عمومی و نمایندگان انها یعنی اصحاب رسانه داشت. البته برخلاف بسیاری از مدیران عامل منطقه، توجه غلامی به اصحاب رسانه شهرستان بود و کمتر با خبرنگاران پروازی ارتباط داشت.

شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی به عنوان بازوی خدماتی و فرهنگی صنایع پتروشیمی منطقه و مسئول همراه سازی افکار عمومی با صنعت است و غلامی این مهم را خوب میدانست و به همین منظور درهای شرکت را به روی مردم، فعالین اجتماعی، اصحاب رسانه، سرمایه گذاران خرد و کلان، کارشناسان منطقه و هرکس که فکر میکرد میتواند کمکی به منطقه کند، باز گذاشت. در بازه پنج ساله حضور غلامی در شرکت غملیات غیرصنعتی، افکار عمومی به صنعت نزدیک شدند و آن غول بی شاخ و دم و غیرقابل دسترسی که در اذهان خود ساخته بودند فرو ریخت. این گام اول شروع توسعه منطقه با حمایت مردم بود.

کمک های نقدی شرکت های پتروشیمی شهرستان تا پیش از این بیشتر حیف و میل میشد و یا در بهترین حالت صرف هزینه های جاری، بلیط هواپیما، هتل و… میشد. اما اتفاق خوب این بود که شروع فعالیت عبدالرضا غلامی در شرکت عملیات غیرصنعتی با اواخر دوران نمایندگی حبیب آقاجری در مجلس مصادف شد و این موجب شد تا پروژه های شهر با حساسیت تعریف شود و کمک های نقدی صنایع به صورت هدفمند و در پروژه های عمرانی هزینه شوند. پیش از آن حدود ۱۷۰ میلیارد تومان کمک های صنایع به شهرستان حیف و میل شده بود.

در زمان نمایندگی حبیب آقاجری در مجلس و مدیریت عبدالرضا غلامی در شرکت عملیات غیرصنعتی، شورایی به نام شورای سیاست گذاری شورای راهبردی در بخش مسئولیت های اجتماعی در شهرستان شکل گرفت که کمک های صنعت پتروشیمی در قالب مسئولیت های اجتماعی از طریق تصمیم گیری در شورای سیایت گذاری که متشکل از فرماندار شهرستان بعنوان مسئول شورا، مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی بعنوان نماینده صنعت پتروشیمی و دبیر و مجری شورا، نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه بندرماهشهر به عنوان اعضای شورا وظیفه تصمیم گیری در این خصوص را داشتند و با توجه به تجربه گذشته و رویکرد جدید مدیران مقرر گردید که ۷۰ درصد کمک های صنعت پتروشیمی به شهرستان در قالب توسعه زیر ساخت ها و پروژه های عمرانی و ۳۰ درصد در قالب هزینه های جاری صرف شود.

همین امر باعث شد که در طول حدود چهار سال نزدیک به پنجاه و سه میلیارد تومان در حوزه زیر ساخت شهرستان هزینه شود که عمده این پروژه های عمرانی توسط شرکت عملیات غیرصنعتی و با حمایت افکار عمومی اجرایی و به بهره برداری رسید.

انتقال صحیح اطلاعات و شفاف سازی کمک های صنعت به توسعه شهرستان در قالب مسئولیت های اجتماعی توسط مدیریت وقت به اصحاب رسانه و فعالین اجتماعی باعث شد نحوه نگاه به صنعت پتروشیمی در منطقه تغییر کند و مردم به این درک برسند که اگر مدیریت شهری به خوبی عمل کند صنعت نیز با تمام توان به کمک مدیران شهری و توسعه منطقه خواهد آمد.

هماهنگی بین نماینده وقت مردم در مجلس، مدیرعامل وقت شرکت عملیات غیرصنعتی و فرماندار وقت بندرماهشهر توانست مسیر رو به رشدی را در شهرستان رقم بزند و برای مدتی چندساله، بندرماهشهر روی خوش خدمت را به خود دید. صنعت بندرماهشهر باید خود را به مدیریت عبدالرضا غلامی مدیون بداند که توانست خلا موجود بین افکار عمومی و صنعت را پر کند.

انجام پروژه هایی همچون ایستگاه راه آهن بندرماهشهر، سکوی راه آهن بندرماهشهر، دو بانده کردن جاده چمران به سربندر، شبکه آب و فاضلاب روستایی شهرستان، شبکه آب کوی عمار شهر چمران، اصلاح شبکه آب شرب شهرک طالقانی، شبکه آب روستایی خلافیات، تامین تجهیزات فاضلاب سربندر، تاسیس پارک شهدای کوی دستغیب سربندر، شبکه فاضلاب شهرک بعثت-چمران، ساخت جاده گرگر، تعمیرات دانشگاه پیام نور، آبرسانی به بخش مرکزی، استخر شهدا، خوابگاه سه طبقه ورزشی سربندر، سالن ورزشی هنرهای رزمی سربندر، سوله بسیج شهرک طالقانی، جایگاه ویژه استادیوم شهدا، تجهیز خوابگاه ورزشکاران، سالن ورزشی بسیج روستای هشچه، تجهیز خوابگاه سه طبقه سربندر، تامین تجهیزات اماکن ورزشی شهرستان، سالن ورزشی سربندر، استخر آموزش و پرورش، دارلقرآن آموزش و پرورش، سوله شلمچه، دو واحد مسکونی حوزه علمیه بندرماهشهر، سیستم صوتی شهری، منازل مددجویان بهزیستی، بازسازی و بهسازی و تجهیز مساجد شهری و روستایی، مسکن مهر خانواده های تحت پوشش کمیته امداد، خرید خودرو و موتور سیکلت جهت مراکز نظامی، انتظامی و ائمه جمعه، ساخت منازل کمیته امداد سربندر، تجهیز بیمارستان حاجیه نرگس معرفی، بهسازی بخش های بیمارستان حاجیه نرگس معرفی، اورژانس بیمارستان راه زینب سربندر، دو واحد مسکونی دادگستری سربندر، توسعه ندامتگاه شهرستان، تعمیرات دادگستری بندرماهشهر، احداث ساختمان دادگستری سربندر، تعمیرات فرمانداری بندرماهشهر، ساخت بندر تجاری ماهشهر، روشنایی جاده بندرماهشهر به چمران و بندرماهشهر به سربندر، شبکه هوایی برق ۱۱ کیلو وات شهر چمران و روشنایی معابر بندرامام خمینی و شهرک طالقانی از جمله اقداماتی بود که در دوران مدیریت عبدالرضا غلامی در شهرستان انجام شد.

https://ipna.news/141687کپی شد!