پتروشیمی فارابی در مسیر رشد و توسعه

شرکت پتروشیمی فارابی از سال ۹۵ با مشکلات اقتصادی زیادی رو به رو بوده به گونه ای که در این برهه زمانی، بدفعات از پرداخت حقوق و مزایای پرسنل، حق بیمه، مالیات تکلیفی، هزینه خرید اقلام مصرفی و … عاجز می ماند، روی کار آمدن مدیریت جدید با نگرشی نو و استفاده از تجارب مثبت قبلی افق روشنی فرا روی این مجتمع تولیدی است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی فارابی با اشاره به انجام اقدامات توسعه ای در این شرکت اظهار داشت: خوشبختانه از ابتدای سال ۹۸ تا کنون با انجام مذاکرات مستمری با شرکت های پتروشیمی امیرکبیر و فن آوران به عنوان سهامداران این مجتمع تولیدی، فارابی توانست در رفع برخی از مشکلات اساسی خود گام های بزرگی بردارد.

مهندس علیمردان اضافه کرد: در حال حاضر نیز مجوز واردات خوراک ۲ اتیل هگزانول اخذ شده و اولین محموله هزار تنی این خوراک در مخازن فارابی تخلیه شده تا با وارد شدن به چرخه تولید، این شرکت بتواند به سمت افزایش تولید و کسب سهم حداکثری بازار داخل گام بردارد که امیدواریم با تداوم کمک و همراهی پتروشیمی های امیرکبیر و فن آوران این روند ادامه یابد.

وی به شرایط رو به بهبود سودآوری شرکت اشاره کرد و گفت: آمار فروش این مجتمع نیز حاکی از فراهم شدن شرایط سودآوری برای این شرکت است.

با روی کار آمدن مدیریت جدید پتروشیمی فارابی و معرفی مهندس سید عارف موسوی نسب رئیس مجتمع سابق این مجتمع به عنوان عضو هیئت مدیره پتروشیمی فارابی، نوید بخش بهره گیری از تجارب دوران شکوفایی قبلی و مساعد شدن دوباره شرایط این شرکت از نظر تولید و فروش می باشد.

با مرور فعالیت های انجام شده در سال های ۹۲ تا ۹۴ توسط مهندس سید عارف موسوی نسب در زمان تصدی مدیریت مجتمع پتروشیمی فارابی، به راحتی می توان دریافت بهره گیری از وجود ایشان راه میان بر و مطمئنی برای بهبود هرچه سریعتر و بیشتر شرایط این شرکت و قرار گرفتن در مسیر توسعه و رشد باز خواهد کرد.

*فعالیت های تولیدی:

کسب گواهینامه ۲ ستاره جایزه تعالی توسط پتروشیمی فارابی برای اولین بار، رنگ آمیزی تجهیزات واحدها و بهسازی چهره کارخانه برای اولین بار، پیاده سازی سیستم برید جهت نامه نگاری الکترونیک و حذف کاغذ از سسیتم که صرفه جویی قابل ملاحظه ای را برای سازمان به دنبال داشت از جمله فعالیت های موسوی نسب در زمان حضور خود در پتروشیمی فارابی بود که بعضا بر اساس تجربه موفق قبلی پیاده سازی این موارد در پتروشیمی امیرکبیر حاصل شده است.

شروع ساخت ۲ مخزن بزرگ به ظرفیت هریک ۷۲۰۰مترمکعب، تولید محصول جدید DOTP برای اولین بار بعد از ۴۰ سال فعالیت یکنواخت فارابی، اورهال و تعمیرات سالیانه مجتمع در سال ۹۳ پس از گذشت چندین سال از دیگر فعالیت های مهم وی در این مجتمع درسال های ۹۲ تا ۹۴ بود.

بنا بر اعلام تاپیکو در سال های ۹۳-۹۲ کسب رتبه اول تولید در بین مجتمع های پتروشیمی مجموعه تاپیکو نیز یکی دیگر از افتخارات این مدیر در زمان حضورش در این مجتمع تولیدی بود، به دلیل اعمال شرایط تحریم ها در سال ۹۳-۹۲ و عدم امکان استفاده از کاتالیست آلمانی PA، تلاش های مضاعفی شد که برای اولین بار از کاتالیست چینی SINOX-IV استفاده شد و کمک شایانی به استمرار روند تولید در این مجتمع بود، که تا الان در حال کار است و قابلیت رقابت با نوع مشابه آلمانی داشته است که بدون شک باعث صرفه جویی ارزی هم شده است.

خدمات موسوی نسب به پتروشیمی فارابی و کارکنان آن به این موارد خلاصه نمیشود. این مدیر سعی بر آن داشت، علاوه بر برقراری سیستم ارزیابی داخلی و انگیزش کارکنان موجب افزایش بهره وری شده، با برقراری امکان استفاده از مزیت های رفاهی و فرهنگی، شرایط بهتری را برای کارکنان و خانواده های آنها رقم بزند که در کنار انگیزه ایجاد شده، علاوه بر استمرار چرخه تولید و افزایش رفاه کارکنان شرکت، به طور کامل شرکت فارابی را از مسائل حاشیه ای مخل تولید همچون اعتصابات کارگری بدور دارد به گونه ای که در این دوره هیچ مورد کاهش یا توقف تولید بدلیل اعتصاب، تجمع کارگری و … در فارابی اتفاق نیفتاده است.

سید عارف موسوی نسب از مدیران خوزستانی است که از سال ۶۸ ساکن بندر ماهشهر بوده، و از سال ۷۷ تا کنون در مسئولیتهای مختلف مدیریتی در صنعت پتروشیمی فعالیت کرده است. وی دانش آموخته کارشناسی مهندسی شیمی و کارشناسی ارشد مدیریت محیط زیست است.

https://ipna.news/141682کپی شد!