فروش انواع روغن موتور از ابتدای تاسیس تا سال ۹۷ شرکت ایرانول به ۲۱ هزار میلیارد رسید/ فروش۱۷۰ میلیون لیتر انواع روغن موتور و سود ۳۳۰۰ میلیاردی

خورنا|باقر گل فر:به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی ، عیسی اسحاقی مدیرعامل شرکت نفت ایرانول گفت:این شرکت در سال ۹۷ به رکورد بی نظیری درفروش ۱۷۰ میلیون لیتری انواع روغن موتور و فروش، حدود ۲۱ هزار میلیارد ریالی کل فروش، تصاحب ۳۰ درصد از سهم بازار روغن موتور، افزایش۶۰ درصدی سود نسبت به سال ۹۶( حدود ۳۳۰۰ میلیارد ریالی) دست یافت که در تاریخ ایرانول از اول تاسیس تاکنون بی نظیر است.

وی گفت: سال گذشته بهترین سال ایرانول بود و مقدار فروش انواع روغن موتور ایرانول از ۱۵۰ میلیون لیتر سال ۹۶ به حدود ۱۷۰ میلیون لیتر، فروش ریالی ایرانول از حدود ۱۳ هزار میلیارد به حدود ۲۱ هزار میلیارد ریال و سهم بازار ایرانول از ۲۷ درصد به بیش از ۳۰ درصد رسید.

اسحاقی افزود: ما براساس استراتژ ی ۸ ساله ای که برای ایرانول تدوین شده پیش می رویم و خوشبختانه توانستیم رکورد تولید، فروش، صادرات ، صادرات روغن موتور ، سهم بازار و سود را بشکنیم و سال ۹۷ براساس این استراتژی پیش رفتیم و فروش مقداری انواع روغن موتور با حدود ۳۰ درصد و فروش مبلغی کل با ۶۵ درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش یافت.

مدیر عامل شرکت ایرانول گفت: در سال ۹۷ محصولات (سوپر رونیا با سطح کیفی SN و گرید ۵W30 ، سوپر رونیا هیبریدی سطح کیفی SN و گرانروی ۰W20 و سوپر رویال سطح کیفی SM و گرید ۵W40 و روغن موتورسیکلت “موتورو” ویژه موتورهای چهارزمانه) با بالاترین سطح کیفی روز دنیا به بازار عرضه کردیم که استقبال خوبی شد و عرضه محصولات جدید براساس استراتژی شرکت در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین از بهره‌برداری پایانه صادراتی بندرامام خمینی(ره) با مخازن ۲۵ هزار تنی و واگذاری مخازن استیجاری، خط ریلی انتقال محصولات از تهران به ماهشهر و استقلال یوتیلیتی پالایشگاه‌های آبادان و تهران درزمینه برق، گاز و آب و صرفه‌ جویی بالای ناشی از آن، از پروژه‌هایی است که به بهره برداری رسیده و پروژه های دیگر نیز در حال انجام می باشند خبر داد

وی افزود: سامانه شناسایی تامین کنندگان و پیمانکاران شرکت نفت ایرانول در بهمن ماه ۹۷ به منظور شفاف سازی ، حذف واسطه ها و مستند سازی به آدرس www.iranol.ir رونمایی و راه اندازی شد.

اسحاقی گفت: توجه به HSE از مهمترین برنامه های این شرکت است و خوشبختانه سال ۹۷ کلیه مراکز و پالایشگاه های ایرانول به دوربین های مجهز و استاندارد روز تجهیز شدند .

مدیر شرکت نفت ایرانول گفت: صعود ۱۰ پله ای ایرانول در بین صد شرکت برتر از رتبه ۹۷ به ۸۷ و فروش انواع روغن موتور از ۱۱۰ میلیون لیتر سال ۹۴ به ۱۷۰ میلیون لیتر در سال ۹۷ ، افزایش سهم بازار ایرانول از ۱۹ درصد سال ۹۳ به بیش از ۳۰ در سال ۹۷ و بهره برداری از ۵ پروژه مهم ایرانول از مهمترین اقدامات سالهای اخیر بوده است.

اسحاقی در پایان گفت: در اسفند ماه سال گذشته با قطعی شدن مصوبه هیات دولت از آبان ماه سال گذشته خوراک روغن سازی ها در پنج ماهه آخر سال از ارز ۴۲۰۰ به ارز نیمایی تبدیل شد که مبلغ ۳۲۷ میلیارد تومان ما به التفاوت خوراک ایرانول شد که ۱۴۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت شد و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان سود ایرانول کاهش یافت.

https://ipna.news/139609کپی شد!