پیروی از استانداردهای بین‌المللی توسط پتروشیمی کارون

خورنا|باقر گل فر:مدیر برنامه ریزی و توسعه پتروشیمی کارون، رمز موفقیت و پایداری این پتروشیمی را پیروی از استانداردهای بین المللی عنوان کرد.

محمدی حمیدی مدیر برنامه‌ریزی و توسعه پتروشیمی کارون، موفقیت و پیشرفت این پتروشیمی را ثمره پیروی از استانداردهای بین‌المللی دانست و افزود: معمولاً در هر سازمانی و به ویژه در حوزه صنعت، اداره‌ای به نام برنامه‌ریزی و توسعه وجود دارد که به مانند مغز در بدن انسان، نقش راهبری و فرماندهی سایر اعضا بدن را ایفا می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: بر همین اساس، زیرمجموعه‌های اداره برنامه ریزی و توسعه این شرکت که متشکل از جوانان با دانش، خلاق، مشتاق رشد و تعالی و دارای انگیزه بالا هستند، ضمن به‌کارگیری استانداردهای معتبر بین‌المللی و بومی‌سازی آنها در شرکت، فرآیندها را در سازمان به نحوی طرح ریزی و بر اجرای آنها نظارت کرده‌اند که بستر مناسبی برای رشد و تعالی فراهم آید.

مدیر برنامه ریزی و توسعه پتروشیمی کارون گفت: در همین راستا، مجموعه پتروشیمی کارون توانست ظرف ۳ سال گذشته با بهره‌گیری از نخبگان و نیروهای توانمند داخلی، به‌ویژه کارشناسان پتروشیمی کارون، ضمن شناسایی عارضه‌ها و معایب در کلیه بخش‌ها، اقدامات موثری در چابک سازی سازمان انجام دهد و قله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری طی کند که از نمونه های بارز آن می‌توان به پیاده سازی سیستم‌های مدیریتی متعدد و متنوع و دریافت جوایز تعالی در سطوح بالا اشاره کرد. بدون تردید دستیابی به این موفقیت‌ها جز با تعهد و درایت مدیران و تلاش مضاعف کلیه کارکنان شرکت میسر نبود.

حمیدی با تاکید بر اینکه بی شک بی نیاز کردن بازار داخل به واردات، دستیابی به بازار خاورمیانه و تبدیل شدن به یکی از مهمترین برندهای تولید TDI و MDI در سطح بین الملل از ثمرات این تلاشها بوده است، تصریح کرد: امیدواریم با پایداری در همین مسیر بتوانیم در آینده نیز شاهد شکوفایی و پیشرفت بیش از پیش در این زمینه‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه معتقدیم مهمترین اصول پایداری، توجه به نیازهای همه ذی‌نفعان و ارتقا بلوغ سازمانی در همه حوزه‌ها است و در این راستا اهداف و استراتژی‌های خود را بنا کرده‌ایم، اضافه کرد: از دیدگاه مدیران کارون، توسعه پایدار، تامین رضایت مشتریان و افزایش وفاداری ایشان جز از طریق برنامه ریزی، تلاش شبانه روزی و پایش مداوم عملکردها میسر نخواهد بود؛ از این رو با استقرار استانداردهای بین‌المللی مدیریتی در حوزه‌های مختلف و دریافت گواهینامه از مراجع معتبر جهانی، تلاش می‌کنیم تا خود را به ترازهای بین‌المللی برسانیم.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه پتروشیمی کارون درباره کسب افتخارات و گواهینامه‌ها توسط این شرکت نیز خاطرنشان کرد: مجموعه پتروشیمی کارون طی ۳ سال اخیر موفق به دریافت گواهینامه ISO9001 (مدیریت کیفیت)، ISO-TS29001 (مدیریت کیفیت در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی)، ISO14001 (مدیریت محیط زیست)، ISO45001 (مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه¬ای)، OHSAS18001 (مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه-ای)، ISO17025 (آزمایشگاه آزمون و کالیبراسیون)، ISO10001, ISO10002, ISO10003, ISO10004 (مدیریت ارتباط با مشتریان)، ISO26000 (مسئولیت اجتماعی)، ISO50001 (مدیریت انرژی)، ISO20000 (مدیریت سرویسهای فناوری اطلاعات)، ISO27001 (مدیریت امنیت اطلاعات) شده است.

https://ipna.news/137391کپی شد!