سیل به بزرگترین خط لوله اتیلن ایران هم رحم نکرد/ خط اتیلن غرب در مسیر رودخانه «کشکان» شکست/ کاهش دید تولید در ۵ مجتمع پتروشیمی غرب کشور

خورنا|باقر گل فر: یک مقام مسئول با تائید شکسته شدن خط لوله اتیلن غرب در محدوده رودخانه کشکان، گفت: این خط لوله ۲۰ اینچی به دلیل طغیان رودخانه کشکان و جاری شدن سیلاب دچار شکستگی شده است.

وی با اعلام اینکه هم اکنون تولید در مجتمع های پتروشیمی مسیر خط لوله اتیلن غرب به شدت کاهش یافته است، تصریح کرد: مجتمع های پتروشیمی مسیر از باقی مانده اتیلن موجود در خط لوله استفاده می‌کنند و نسبت تولید در این مجتمع‌ها به شدت کاهش یافته است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه بهره‌برداری خط لوله اتیلن غرب به پتروشیمی کاویان واگذار شده است، اظهار داشت: به دلیل بالا بودن حجم آب و تخریب بسیاری از جاده های دسترسی و محلی هنوز امکان تعمیر و بازسازی قطعه شکسته شده (قیچی شده) فراهم نشده است، اظهار داشت: از نظر امکانات و تجهیزات مشکلی برای تعمیرات خط لوله آسیب دیده وجود ندارد و منتظر فروکش کردن حجم آب رودخانه کشکان هستیم زیرا در شرایط فعلی رودخانه امکان تعمیرات وجود ندارد.

وی همچنین میزان خسارت وارد شده به خط لوله اتیلن غرب به دنبال وقوع سیل و طغیان رودخانه کشکان را ناچیز عنوان کرد و افزود: مشکل اصلی فقط بالا بودن حجم آب رودخانه است./انرژی نیوز

https://ipna.news/137004کپی شد!