پیشرفت ۶۰ درصدی طرح متانول دنا

خورنا|باقر گل فر:پیشرفت فیزیکی طرح متانول دنا تا آذر ماه سال جاری ۶۰ درصد بوده است که این میزان با برنامه ریزی پروژه هماهنگی دارد.

شریفی مدیر عامل طرح پتروشیمی دنا گفت: کالا و تجهیزات این طرح در دو بخش تجهیزات انحصاری و کاتالیست  انجام می شود که با سفارشات انجام شده حدود۵۷ درصد وزنی تجهیزات در سایت دریافت شده است.

وی ادامه داد: در شرایط موجود و در جهت تسریع در روند کار ،توانایی سازندگان داخلی را شناسایی کردیم و قصد داریم برای تامین سایر تجهیزات با شرکت های داخلی قرارداد ببندیم که امیدواریم تا پایان سال قرارداد ها منعقد شوند و ظرف ۱۵ ماه تجهیزات مورد نیاز تامین شده و بتوانیم طبق برنامه زمان بندی شده ادامه مسیر دهیم.

مدیرعامل طرح متانول دنا در مورد خلاصه وضعیت پیشرفت این پروژه گفت: میزان پیشرفت لیسانس و مهندسی ۸۷ درصد است و ۶۵ درصد سیویل انجام شده است .

کمپرسور اصلی در اسکله است و دو کمپرسور کوچک نیتروژن و بک آپ ابزار دقیق نیز در دست خرید است.

وی در ادامه افزود: در خصوص تامین مالی این طرح گفت: با توجه به عبور از مرز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه امکان استفاده از فاینانس خارجی برای این طرح فراهم شده است که در صورت نهایی شدن فاینانس کلیه موارد باقی مانده اجرا شامل عملیات سیویل، اسکلت فلزی، نصب و راه اندازی انجام خواهد شد.

شریفی در پایان خاطر نشان کرد: در حدود ۲ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه از ابتدای اجرای پروژه داشتیم و در حال حاضر ۲۳۰ نفر در پروژه شاغل هستند.

گفتنی است طرح متانول دنا در زمینی به مساحت ۷ هکتار در فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پارس (عسلویه) برای تولید ۱۶۵۰ تن متانول گرید AA در حال آماده سازی است.

https://ipna.news/134595کپی شد!