نشست مشترک سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و مدیران سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با محوریت پدافند غیرعامل

نشست مشترک مدیران ارشد EMT و ICT سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با هدف بررسی موضوعات مرتبط با بهداشت، درمان و آمادگی در شرایط اضطراری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی‌ ایران (ایپنا)، در این جلسه که با حضور محمد علی فلاح مهرجردی، مدیر عملیات سلامت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و جانشین مدیرعامل در پدافند غیرعامل، پیام برزگر، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و فرمانده ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، بهنام شجاعی، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت ماهشهر و جمعی از مدیران ارشد و اعضای تیم های فرماندهی حادثه این سازمان ها برگزار شد، موضوعات مهمی پیرامون مدیریت بحران و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در شرایط اضطراری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمد علی فلاح مهرجردی در این نشست ضمن تأکید بر نقش مهم پدافند غیرعامل در تأمین امنیت و سلامت کارکنان شاغل در صنایع، گفت: در شرایط اضطراری نظیر حوادث صنعتی در پتروشیمی ها یا بحران‌های طبیعی، آمادگی کامل از نظر بهداشتی و درمانی امری ضروری است. سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با همکاری سایر سازمان‌ها، برنامه‌ریزی دقیقی برای افزایش توان پاسخگویی به شرایط اضطراری دارد.

پیام برزگر، فرمانده ارشد شرایط اضطراری و مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز با اشاره به اهمیت آمادگی منطقه در مواجهه با شرایط اضطراری، اظهار داشت: به عنوان یکی از مناطق مهم در صنعت پتروشیمی کشور، ارتقای سطح خدمات درمانی و بهداشتی در کنار آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای مدیریت شرایط اضطراری، از اولویت‌های منطقه ویژه است.
وی افزود: همکاری نزدیک با سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت می‌تواند نقش مهمی در تقویت توانایی‌های منطقه در مقابله با بحران‌ها در قالب MERP داشته باشد که این الزامات پشتوانه سلامت کارکنان و حفاظت از زیرساخت ها خواهد بود.

بهنام شجاعی، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت ماهشهر نیز در این نشست به تشریح اقدامات انجام‌شده برای آمادگی در شرایط اضطراری پرداخت و تأکید کرد: مجهز کردن مراکز درمانی به تجهیزات پیشرفته و آموزش نیروهای امدادی یکی از گام‌های مهم در این زمینه است. لازم است زیرساخت‌های بهداشتی منطقه متناسب با نیازهای احتمالی در زمان وقوع حوادث ارتقا یابد.
وی بر لزوم توسعه زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی متناسب با رشد روزافزون فعالیت‌های صنعتی، تهدیدها و خطرات پیرامون صنعت پتروشیمی در این منطقه تأکید کرد و خواستار برنامه‌ریزی منسجم برای هماهنگی بیشتر شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در مباحث بهداشت و درمان بویژه در شرایط اضطراری شد.

در ادامه این نشست بر لزوم همکاری مستمر و تدوین راهکارهای عملی برای افزایش آمادگی بهداشتی و درمانی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تأکید شد و همچنین برنامه‌ریزی‌هایی برای هماهنگی بیشتر بین سازمان‌ها، شرکت های پتروشیمی، تأمین تجهیزات امدادی و افزایش توان پاسخگویی در برابر شرایط اضطراری صورت گرفت.
در پایان نیز مدیران بهداشت و درمان صنعت نفت و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با حضور در مرقد مطهر شهید گمنام، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

https://ipna.news/173155کپی شد!