تولیدات پتروشیمی ایلام ۲۱درصد رشد کرد

در 6 ماهه اول امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش تولید را در پتروشیمی ایلام شاهد بودیم و مدیرعامل این مجتمع پتروشیمی از قراردادی مهم با پتروشیمی گچساران برای رفع مشکلات خوراک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی‌ ایران ( ایپنا)، داود جعفری‌فر، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام اظهار داشت: به فضل الهی و تلاش همکارانمان در ۶ ماهه اول امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش تولید را شاهد بودیم.

وی افزود: در واحد HDPE و به عنوان محصول صادراتی نزدیک به ۳۵درصد افزایش تولید داشتیم و رکورد تولید ۱۵۸ هزار تن در ۶ ماهه را به ثبت رساندیم.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام یکی از چالش‌های پیش روی این مجتمع را تأمین خوراک رای بالا بردن ظرفیت تولید اعلام کرد و گفت: تغیراتی در واحد الفین دادیم و خوراک ارزشمند سی‌تری‌پلاس با قراردادی که با پتروشیمی گچساران به میزان ۶۵هزار تن بستیم، به پتروشیمی ایلام منتقل می شود که هم نیاز خوراک پتروشیمی ایلام تا حدودی مرتفع می‌شود و هم خوراک ارغوان گستر ایلام که یک محصول ارزشمند پلی پروپیلن را تولید خواهد کرد، مرتفع خواهد شد.

جعفری‌فر به بومی سازی محصولات جدید در این مجتمع پتروشیمی توسط مهندسان داخلی اشاره کرد و گفت: دو تا گرید را اخیرا به بازار کشور و جهان عرضه کردیم و بخشی از این محصول که نوآوری هست، توسط واحد تحقیق و توسعه پتروشیمی ایلام و دانشگاه صنعتی شریف مطالعات آن به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: محصول مهمی به نام ۷۷۰۰F هست که نسبت به محصول ۷۰۰۰F کیفیت بسیار بهتری را دارد.

به گزارش رصد انرژی ، HDPE 7700M و HDPE 7700F دو محصول جدید تولید شده در واحد پلی‌اتیلن سنگین پتروشیمی ایلام هستند.

https://ipna.news/172958کپی شد!