عادل نژادسلیم در گفت و گوی اختصاصی با ایپنا مطرح کرد،

ما در حوزه پتروشیمی به دولت وفاق ملی امیدواریم/ یکپارچه سازی باید استراتژی ما باشد

عادل نژادسلیم از پیشکسوتان و فعالان حوزه پتروشیمی کشور با بیان اینکه شعار دولت پزشکیان وفاق ملی است اظهار داشت ما به آینده حوزه پتروشیمی امیدواریم اما باید به یک استراتژی درخصوص یکپارچه سازی شرکت های خصوصی پتروشیمی برسیم.

به گزارش ایپنا، خبرگزاری پتروشیمی ایران، عادل نژادسلیم از فعالان و پیشکستوتان حوزه پتروشیمی و همچنین مدیرعامل اسبق پتروشیمی بندر امامدر گفت وگویی تصویری با خبرنگار ایپنا درخصوص تغییرات دولت و روی کارآمدن مدیران جدید دولتی به خصوص درحوزه پتروشیمی اظهار داشت:

با روی کار آمدن دولت آقای پزشکیان آن هم با شعار وفاق ملی امیدوار هستیم.نباید از این موضوغ غافل باشیم که که توانمندی کشور جناح بندی ندارد و همه باید فعالیت داشته باشند.مخصوصا درحال حاضر که آقای پزشکیان با  شعار وفاق ملی آمده و حمایت هم می شود.

وی با بیان اینکه امیدوارم که شاهد انسجام ملی و ارزش افزوده برای نیروهای پتروشیمی باشیم گفت: آینده پتروشیمی ، از نظر استراتژی درگیر مسائلی شده است. در همین راستا باید یک سری اقدامات انجام دهیم. مثلا باید رقبا را درنظر بگیریم و یا باید حواسمان باشد از کشورهای فعال در حوزه پتروشیمی که در اطراف ما هستند مثل امارات عقب  نیافتیم.

نژادسلیم گفت: به نظرم باید استراتژی منسجمی در یکپارچه کردن پتروشیمی های خصوصی که تکه پاره شده اند داشته باشیم. بی شک یکی از مهم ترین کارهای دولت جدید یکپارچه سازی این شرکت هاست.در واقع باید یک ام پی سی خصوصی بسازیم. این تفرقه هایی که وجود دارد خیلی ضررآمیز است. باید کار را به جایی برسانیم که شاهد رقابت ها باشیم نه ناترازی، هدر رفتن انرژی را ببنیم.

این فعال حوزه پتروشیمی اضافه کرد: پتروشیمی تا ۲۰۵۰ بیشترین نفت و پتروشیمی در دنیا مصرف خواهد شد. این موارد فکر و سرمایه گذاری می خواهد. البته درکنار اینکه نباید اجازه دهیم  سرمایه گذاری فراموش شود، باید سعی در جذب سرمایه گذار هم داشته باشیم. دراین خصوص همه دستگاه ها و نهادها باید دست به دست هم دهند تا سرمایه گذار ترغیب شود به میدان پا بگذارد.

 

 

https://ipna.news/172939کپی شد!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *