تعمیرات اساسی پتروشیمی ایلام به مدت ۳۵ روز از فردا آغاز می‌شود

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: تعمیرات اساسی(اورهال) پتروشیمی ایلام به مدت ۳۵ روز از فردا آغاز می‌شود و بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی‌ ایران ( ایپنا)، داود جعفری‌فر روز سه‌شنبه در نشست با جمعی از اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: شرکت پتروشیمی ایلام بزرگترین صنعت غرب کشور است که نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی در این استان مرزی دارد.

وی تامین خوراک مجتمع را بزرگترین چالش پتروشیمی ایلام دانست و افزود: جهت استفاده از حداکثر ظرفیت پتروشیمی برای تولید پلی‌اتیلن، هم اکنون خوراک مجتمع از منابع مختلف در حال تامین است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام تاکید کرد: در این راستا پنج حلقه گاز در تنگه بیجار حفر شده و ۲ مورد از آنها تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد که نقش اساس در تأمین خوراک پتروشیمی ایلام دارد.

جعفری فر تاکید کرد: لود حمل تراک و خوراک اواخر امسال و سال آینده کم می‌شود ضمن این‌که در ۶ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه شاهد افزایش ۲۱ درصدی تولید در محصولات مختلف بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: ۲ گرید جدید ایران پلاست ۷۷ و صفر اف برلی اولین بار به تولیدات پتروشیمی ایلام افزوده شده است که در سطح مجتمع‌های پتروشیمی کشور بی‌نظیر است.

به گفته جعفری فر، تولید واحد HTP پتروشیمی ۱۵۷ هزار تن است که به کشورهای چین، ترکیه و حوزه CIC صادر می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام با اشاره به بحث مسئولیت‌های اجتماعی بیان کرد: یک هزار بسته نوشت افزار بین دانش‌آموزان نیازمندان و همچنین ۸۰ بسته معیشتی با هماهنگی آموزش‌ و پرورش‌ و کمیته امداد در این راستا توزیع شده است.

جعفری فر افزود: نیروی انسانی از اولویت‌های این مجتمع است و ۶۲۳ نفر نیرو در قالب ۲ قرارداد تأمین نیرو ساماندهی شده‌اند.

وی بیان کرد: واحد اصلی مجتمع پتروشیمی با هدف آماده‌سازی واحد الفین شامل ۲ هزار و ۷۵۶ فعالیت تعمیراتی شروع خواهد شد که باعث ارتقا سیستم کنترل واحد الفین است.

جعفری‌فر اضافه کرد: تزریق برق به شبکه سراسری از اولویت‌های پتروشیمی است که برای اولین بار در تعمیرات اساسی در مجتمع تزریق برق به شبکه سراسری را داشته باشیم.

https://ipna.news/172930کپی شد!