موافقت با راه‌اندازی ۳ واحد پتروشیمی در استان همدان

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان همدان از موافقت با راه‌اندازی ۳ واحد پتروشیمی در استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران (ایپنا)،سیدعادل عربی گفت: تاکنون در استان همدان با راه اندازی ۳ واحد پتروشیمی موافقت شده که یکی از آن‌ها با عنوان پتروشیمی هگمتانه به صورت نیمه فعال آغاز به کار کرده است.

او افزود: پتروشیمی ابن سینا نیز مجوز‌های لازم را اخذ کرده، اما هنوز مستقر نشده که پتروشیمی نهاوند نیز همین شرایط را دارد و فعلاً مستقر نشده است.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان همدان تاکید کرد: استقرار واحد‌های پتروشیمی اگر کنار منابع پایدار آب باشند، بسیار بهتر است و در هر صورت استقرار این واحد‌ها در استان نیز در صورت رعایت ضوابط منع قانونی ندارد و استقرار واحد‌های صنعتی در دشت‌های ممنوعه یا بحرانی نیز به موافقت وزارت نیرو منوط است.

عربی افزود: باید توجه داشت که برای برخی واحد‌ها از جمله پتروشیمی‌ها ضوابط استقرار شرط لازم است، اما کافی نیست و برخی واحد‌ها بسته به شاخص‌های تعیین شده (درجه بندی) مشمول ارائه گزارش ارزیابی هستند.

او به همین منظور از پتروشیمی نهاوند نام برد و گفت: با توجه به ظرفیت و عنوان مشمول ارائه گزارش ارزیابی نیست، اما واحد‌هایی در استان داشته‌ایم که علی رغم رعایت ضوابط استقرار و نیز ارائه گزارش ارزیابی به دلایل مختلف (زمین، تأمین آب) رد می‌شوند چرا که نظرات سایر ارگان‌ها نیز در این زمینه بررسی می‌شوند.

https://ipna.news/165032کپی شد!