۲۰ درصد از امتیاز پتروشیمی خمین به سهامداران شرکت توسعه عمران تعلق گرفت

 نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۰ درصد از امتیاز پتروشیمی خمین با درآمد ۱۶ میلیارد ریال در سال به ۱۱ هزار نفر از سهامداران شرکت توسعه عمران شهرستان تعلق گرفت.

 

 «علیرضا نظری» روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: شرکت توسعه و عمران در دهه ۸۰ به منظور رفع محرومیت از زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی و مشارکت مردم خمین راه اندازی شد.

وی ادامه داد: ۴۵ درصد از امتیاز پتروشیمی این شهرستان در اختیار شرکت توسعه عمران قرار گرفت اما به دلیل عدم پیگیری مسئولان وقت این سهم به ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد.

نماینده مردم خمین در خانه ملت درباره وضعیت پتروشیمی این شهرستان توضیح داد: این پروژه بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان مرکزی در سال ۱۳۷۹ با هدف جبران عقب‌ماندگی‌های اقتصادی شهرستان  مصوب شد.

نظری با بیان اینکه تعیین تکلیف و نحوه تامین خوراک اولویت احداث پتروشیمی است، گفت: تامین هفت هزار بشکه مازوت خروجی از پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند و سه هزار بشکه نیز از اجرای طرح توسعه پالایشگاه اصفهان مصوب و به امضای وزیر نفت وقت نفت رسید.

وی اضافه کرد: بعد از مدتی، تامین خوراک اولیه از اجرای طرح توسعه پالایشگاه اصفهان لغو و میزان خوراک پالایشگاه شازند نیزبه پنج هزار و ۶۰۰ بشکه کاهش یافت.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به کاهش خوراک اولیه ظرفیت ۳۰۰ هزار تنی پتروشمی این شهرستان به ۱۷۵ هزار تن تبدیل شد.

وی بیان کرد: احداث پتروشیمی در نزدیکی پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند و تامین خوراک این واحد از۶۰ درصد خوراک پتروشیمی خمین علت کاهش تامین خوراک اولیه پتروشیمی خمین است.

نظری تاکید کرد: براساس پیگیری و شکایات انجام شده، تحقیق و تفحص از این کم‌کاری که سبب خسارت به مردم زادگاه امام راحل می‌شود، تا احقاق حقوق مردم در دستور کارقرار دارد.

نماینده مردم خمین در خانه ملت درباره خودروسازی این شهرستان گفت: خودروسازی آرین پارس موتور به جای سایپا از سه سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده و محصولات «ون ۱۶ صندلی» و «کامیونت» را در مدار تولید دارد.

نظری افزود: راه اندازی خط سوم تولید در واحد خودروسازی شهرستان، با تولید خودروی “لاماری” ریل جدیدی در مسیر توسعه و افزایش اشتغال در زادگاه امام راحل ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه خط تولید کشنده‌ها در دستور کار این واحد تولیدی است، گفت: مجوزهای لازم برای راه اندازی این خط تولید گرفته شده و انتظار می‌رود تولید این محصول نیز از سال جاری آغاز شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واحد خودروسازی این شهرستان برای ۳۰۰ نفر فرصت اشتغال ایجاد کرده و پس از راه اندازی خط تولیدهای دیگر در این مجموعه صنعتی بخشی از معضل بیکاری خمین حل می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی خط تولید خودروهای برقی در خمین در آینده نزدیک گفت: واحد تولیدکننده خودروهای برقی بعد از کسب مجوز لازم و تعیین محل احداث، در شهرستان خمین احداث می شود.

نظری بیان کرد: موتور این خودرو طراحی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف است و بدنه آن از خارج کشور وارد می‌شود و این واحد تولیدی برای ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام آمادگی شهرداری تهران برای خرید خودروهای برقی تولید خمین، گفت: سیاست‌های کشور به سمت تولید خودروهای فاقد آلایندگی است و خودروهای برقی بدون تردید مورد استقبال قرار می‌گیرد.

نظری خاطرنشان کرد: صنعتی شدن خمین در شرایط خشکسالی، راهبرد مهمی در خروج شهرستان از رکود اقتصادی و حل معضل بیکاری جوانان به‌ویژه دانش‌آموختگان دانشگاهی است.

خمین با جمعتی بالغ بر ۱۰۵ هزار نفر در ۶۰ کیلومتری جنوب اراک مرکز استان مرکزی واقع شده است.

https://ipna.news/161051کپی شد!