نگاهی به سهم صادراتی صنعت پتروشیمی در ایران

امیررضا اعتمادی نوشت: با شروع سال ۱۴۰۱ شاهد افت چشمگیر صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی و کاهش صادرات در بخش صنعت بودیم.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، صنایع پتروشیمی، نفتی و میعانات گازی که معمولا بیشترین سهم را در بحث صادرات کشور دارند بار دیگر پرچم دار بازار صادرات هستند. صنایع پتروشیمی و نفتی با سهم بیش از ۶۰ درصد از کل صادرات در اولین ماه سال ۱۴۰۱، بیشترین ارز آوری را برای کشور داشته اند.

رشد ۷۵۱‌میلیون دلاری صادرات در بخش پتروشیمی و میعانات گازی اتفاقیست که نشان میدهد اثر جهش جهانی قیمت مواداولیه و فلزات بر صادرات مواد خام از ایران تأثیر گذار بوده است.

وضعیت تولید با تأسیس شرکت های دانش بنیان ، پتروپالایشگاه و ورود هرچه بیشتر متخصصان و افراد دارای سرمایه در حوزه محصولات پتروشیمی، تولید فرآورده‌‌‌ها و مشتقات پتروشیمی را افزایش میدهد، به طوری که در اوایل نیمه دوم سال ۱۴۰۱ شاهد رشد بیش از یک میلیارد دلاری صادرات صنایع پتروشیمی، نفتی و میعانات گازی خواهیم بود و صادرات محصولات پتروشیمی حدود ۷۰ درصد از سهم بازار صادرات ایران را در بر خواهد گرفت.

افزایش ۷۰ درصدی تولید محصولات پتروشیمی، افزایش تقریبی ۵۵ درصدی درآمد شرکت های پتروشیمی ، افزایش ۷۵ درصدی سود سهم پتروشیمی ها و… تایید کننده آینده ای خوب در چند ماهه آینده برای صنعت پتروشیمی خواهد بود و امسال بهترین فصل صادرات محصولات پتروشیمی را شاهد هستیم.

https://ipna.news/160534کپی شد!