استقبال گرم حقیقی های بورس از پتروشیمی ها

افراد حقیقی امروز ۲۹۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و همچنین سهام بانک ملت بود.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،  در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۲۹۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و ۶۶۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۲درصد یعنی هزار میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۶ درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری»، «فلزات اساسی» و «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «محصولات شیمیایی» و «هتل و رستوران» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «وبملت»، «بپاس» و «فملی» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «نوری»، «شبصیر» و «شغدیر» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک ملت معادل ۴۹میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پتروشیمی نوری با برتری ۵۴میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

مروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۴۶نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۳نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۱۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۵۰میلیارد تومان بود.

https://ipna.news/160471کپی شد!