آخرین وضعیت احداث پتروشیمی های فارس

 نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت پروژه های صنعتی فارس ازجمله پتروشیمی های استان را تشریح کرد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، جعفر قادری بعد از ظهر شنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران در خصوص اهم نکات بودجه سال ١۴٠١ بیان کرد: یکی از مواردی که در بودجه سال ١۴٠١ به آن توجه ویژه ای شده است، توجه به حمل و نقل عمومی و افزایش سهم شهرداری‌ها است این در حالی است که ساماندهی ارز ترجیحی، اختصاص تسهیلات در راستای همسان سازی، شفافیت مالیاتی، واردات گوشی بیش از ۶٠٠ دلار با شرایط خاص، حکایت از کشت‌های گلخانه‌ای شکل گیری صندوق بیماران صعب الالاج اشاره کرد.

قادری افزود: علاوه بر موارد ذکر شده می‌توان به نکاتی نظیر بیمه اجباری دولت برای سه دهک پایین جامعه، ساماندهی تسهیلات بر اساس کد ملی، کمک به نوسازی خودروهای فرسوده، انشعاب رایگان برای مدارس خیرساز، افزایش قیمت خرید تضمینی، ۶٠ درصد افزایش حقوق، معافیت از سربازی برای مشمولان دارای دو فرزند و کمک ٣٠ هزار میلیاردی به طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: یکی از اهدافی که نمایندگان فارس در مجلس به دنبال آن بودند آن است که تنها حوزه محل انتخابی مد نظر نباشد بلکه تمامی استان از فعالیت‌های نمایندگان بهره مند شوند.

او ادامه داد: در این راستا مقرر شد خوراک مورد نیاز پالایشگاه دوم شیراز تأمین شود تا بتوان این پالایشگاه را احداث کرد، این در حالی است که مقرر شده تا پتروشیمی‌های فسا و جهرم در مرز این دو شهرستان، پتروشیمی داراب و فیروز آباد نیز در محل خودشان احداث شود.

وی افزود: صنایع استان نیز از فعالیت نمایندگان بی بهره نیست و در تلاش هستیم تا تسهیلات مورد نیاز شرکت کاغذ سازی زاگرس فراهم شود تا زمینه بهره برداری از آن نیز فراهم شود، این در حالی است که خط دوم و سوم کارخانه کاشی سازی حافظ نیز آماده بهره برداری است.

قادری تصریح کرد: موضوع انتقال آب از دریا به استان نیز در حال پیگیری است و مقرر شده تا پس از انتقال آب به مرکز استان شاهد توزیع آن علاوه بر مرکز در سایر شهرستان‌ها هم باشیم تا آب صنعتی مورد نیاز استان از این طریق تأمین شود.

به گفته قادری، خط دوم انتقال آب از درودزن به شیراز در حال تکمیل است و به زودی و تا تابستان سال آینده این خط به بهره برداری رسیده و موجب خواهد شد آب مورد نیاز مرکز استان تأمین شود این در حالی است که امکان بهره برداری از این طرح تا سقف ۶٠ میلیون متر مکعب وجود خواهد داشت.

قادری تاکید کرد: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته در آینده‌ای نزدیک شاهد انتقال آب از استان به استان‌های همجوار نظیر اصفهان و یزد خواهیم بود.

باید از انتصاب افراد ملاک تجربه باشد

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که باید در انتصاب افراد ملاک انتخاب آنان باشد تجربه و سابقه کاری است.

قادری تاکید کرد: جوان گرایی بسیار عمل قابل تحسینی است از این رو باید به جوانان فرصت داد تا بتوانند زمینه پیشرفت را تجربه کنند ولی در پست‌های مدیریتی حساس نباید از افرادی که سابقه مدیریت را نداشته و یا تجربه لازم را ندارند استفاده شود.

او افزود: نباید قبل از اینکه مدیری تعیین شود معاونان وی انتخاب شوند زیرا این حق هر مدیری است که معاونان خود را انتخاب کنند.

یارانه در جای درست هزینه می‌شود

قادری در خصوص تغییر رویکرد پرداخت یارانه نیز بیان کرد: اگر قرار بود روند استفاده از ارز ترجیحی همانند سالیان قبل باشد باید در سال ١۴٠١ بیش از ٢٣ میلیارد دلار ارز ترجیحی در جامعه توزیع می‌شد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی های صورت گرفته مقرر شده تا در سال ١۴٠١ تنها ١٨ میلیارد دلار ارز ترجیحی در اختیار افراد قرار بگیرد لازم به ذکر است که ۶٠ هزار میلیارد تومان اعتبار نیز در اختیار شرکت‌های دارویی قرار داده می‌شود تا نسبت به واردات دارو اقدام کنند اما قیمت تغییر نخواهد کرد.

قادری ادامه داد: ١٨٠ هزار میلیارد تومان نیز یارانه برای شرکت‌های تولیدی گوشت و مرغ در نظر گرفته شده است از این رو می‌توان گفت این یارانه‌ها در جای مناسب و برای افراد جامعه هدف خرج خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول حتی اگر قیمت‌ها افزایش یابد بازهم شاهد خواهیم بود که با تغییر رویکرد پرداخت یارانه افزایش قیمت در جای دیگری جبران خواهد شد.

https://ipna.news/159611کپی شد!