پتروشیمی ها نبض تپنده بورس تهران

سهام هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی به دلیل وجود زیرساخت های مطلوب در این صنعت پیشران سبب شده تا روند رو به رشد شاخص بورس تهران تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، امیرمهدوی کارشناس بازار سرمایه  اظهارکرد: شاخص بورس تهران هرچند که در ماه های اخیر کاهشی محسوس را تجربه کرد اما در روزهای اخیر نماگر بازار سرمایه همچنان با محور شرکت های پتروشیمی در کنار برخی صنایع بزرگ در حال رشد است و فعالان بازار سرمایه شرکت های پتروشیمیایی را یکی از عوامل امیدوارکننده برای نیمه دوم سال می دانند.

وی افزود: بورس یا توجه به تدابیر اتخاذ شده از سوی وزارت اقتصاد این روزها روند رو به رشد خود را طی می‌کند و بسیاری از سهام در صف‌های خرید قرار می‌گیرند و این نشان می‌دهد افراد حرفه‌ای و شرکت‌های حقوقی با توجه به کاهش قیمت سهام و ارزنده شدن سهام نسبت به جمع‌آوری آنها از بازار اقدام می‌کنند که این موارد نوید بخش تداوم رشد شاخص است.

مهدوی با بیان این که رفتار هیجانی در بازار سرمایه در ماه های اخیربه یک رویه تبدیل شده بود گفت: به نظر می‌رسد، در جریان معاملاتی که در دو هفته گذشته انجام شده است، این رفتار هیجانی تا حدود زیادی جای خود را به تحلیل داده است. البته سهامداران باید در این زمینه از تحلیل تکنیکال و بنیادی و نیز استفاده از تجربه کارشناسان معتبر استفاده کنند .

وی تصریح کرد:بازار در روزهای بازار گذشته بیشتر به سمت تعادل تمایل داشت، یعنی عرضه و تقاضا در حال تعادل بوده و صف‌های خرید و فروش زیادی تشکیل نشده است. البته میزان صف‌های خرید طی روزهای گذشته بیشتر از صف‌های فروش و قدرت فروشنده‌ها بوده است که توانسته شاخص را سبزپوش کند.

کارشناس بورس ادامه داد: صنایع بزرگ از جمله هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی نقشی تعیین کننده و کلیدی در رونق بورس دارند و همواره سهام این شرکت ها از سهام های ارزشمند و برتر بورس به شمار می رود و با بورسی شدن چند شرکت دیگر پتروشیمی تا پایان سال نقش آفرینی این صنعت پویا در بازار سرمایه بیشتر خواهد شد.

https://ipna.news/154159کپی شد!