جهش شاخص بورس با نقش آفزینی پتروشیمی ها

 نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، شستا، هلدینگ تاپیکو، سرمایه‌گذاری غدیر، ایران‌خودرو، پتروشیمی پارس و گسترش نفت و گاز پارسیان امروز به ترتیب بیشترین افزایش در شاخص کل بورس را داشتند.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،بورس تهران روز جاری رشد شاخص را رقم ز و شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۳۶هزار و ۴۲۵ واحد به رقم یک میلیون و ۴۲۷ هزار و ۱۹۷ واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن امروز با افزایش ۹۳۰۵ واحد به رقم ۴۱۰ هزار و ۸۳۵ واحد رسید و ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۵۸۸ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۱۶.۴ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱.۷ میلیون فقره معامله و به ارزش ۱۶ هزار و ۲۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند و اگر ارزش معاملات امروز فرابورس را هم به این رقم اضافه کنیم که ارزش معاملات فرابورس به ۵ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران در بورس اوراق و فرابورس ایران بیش از ۲۱ هزار و ۸۷۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن و شاخص قیمت با معیار هموزن هر کدم ۲.۳درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور ۱.۹ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس امروز ۲.۱ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۳.۲ درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، شستا، هلدینگ تاپیکو، سرمایه‌گذاری غدیر، ایران‌خودرو، پتروشیمی پارس و گسترش نفت و گاز پارسیان به ترتیب بیشترین افزایش در شاخص کل بورس را داشته‌اند.

امروز نمادهای پر تراکنش شامل پالایش نفت اصفهان، بانک تجارت، ایران‌خودرو، شستا، فولاد مبارکه، بانک صادرات و پالایش نفت تهران بوده‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز در پایان معاملات شاخص کل ۵۱۳ واحد افزایش یافته و به رقم ۱۷ هزار و ۸۳۶ واحد رسید و معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۳.۵ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۸۰۹ هزار معامله و به ارزش ۵ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون، بیمه پاسارگاد، آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، صبا تأمین و سنگ‌آهن گهرزمین به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای پر تراکنش امروز شامل سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، دامداری تلیسه نمونه، انرژی پیوندگستر پارس، دامپروری ملارد شیر، سرمایه‌گذاری پویا، لاستیک یزد و توسعه مسیر برق گیلان بوده‌اند.

https://ipna.news/154061کپی شد!