ارایه بیش از ۱۳ هزار و ۲۷۰ مورد خدمات تصویربرداری در درمانگاه صنعت نفت مشهد

 از ابتدای اسفند ماه ۹۸ تاکنون بیش از ۱۵۶۰ مورد خدمات رادیوگرافی انجام شده که ۱۰۵۸ مورد رادیوگرافی اختصاصی chest برای بیماران مشکوک به کرونا بوده است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ محبوبه مداح مسئول رادیولوژی درمانگاه شبانه روزی صنعت نفت مشهد افزود: از ابتدای سال ۹۹ با شیوع بیماری کرونا ارائه خدمات سونوگرافی به بیماران متقاضی تعطیل نشده است و در چهار ماه گذشته تعداد ۹۲۰ مورد خدمات سونوگرافی توسط متخصصان انجام شده است.

وی با بیان اینکه بخش رادیولوژی همه روزه از صبح تا بعد ظهر فعال است، اظهار داشت: بخش رادیولوژی از زمان شیوع کرونا همزمان با اعلام درمانگاه شبانه روزی صنعت نفت مشهد به عنوان مرکز سطح ۲ در زمینه غربالگری و کنترل بیماران کرونا علاوه بر دو شیفت صبح و عصر در ایام تعطیل نیز فعال است.

مداح خاطر نشان کرد: تمامی فعالیت های بخش با توجه به کرونا با رعایت فاصله زمانی و فاصله گذاری اجتماعی انجام شده است به صورتی که سعی می شود بیماران رادیوگرافی و سونوگرافی از نظر زمان و مکان با هم تداخل نداشته باشند و تمامی موارد بهداشتی شامل کنترل، پوشیدن گان، ماسک و دستکش یکبار مصرف در بیماران رعایت شده است. و تمامی همکاران اعم از پزشک متخصص و کارشناسان رادیولوژی و همکاران پذیرش و سونوگرافی به طور کامل موارد حفاظتی فردی را رعایت می کنند و پس از خروج هر بیمار تمامی سطوح با مواد گند زدا ضد عفونی می شود.

وی با تاکید بر بهره مندی بخش رادیولوژی از مجهزترین و به روزترین دستگاه ها گفت: بخش تصویر برداری درمانگاه شبانه روزی صنعت نفت مشهد با حضور متخصصان و کارشناسان مجرب، مجهز به دستگاه های رادیوگرافی دیجیتال اندامی، رادیوگرافی دیجیتال پانورکس O.P.G و دستگاه سونوگرافی هیتاچی است که به بیمارانی که از واحدهای اورژانس، کلینیک های تخصصی، عمومی و دندانپزشکی ارجاع داده می شود، خدمات لازم را ارائه می دهد.

به گفته این کارشناس، با وجود دستگاه سونوگرافی این مرکز که بسیار با کیفیت است، تمامی سونوگرافی های شکم، لگن و بافت های سطحی و بارداری و NT و NB و آنورمالی های مادرزادی و سونوگرافی های داپلر و … در این مرکز قابل انجام است.

مداح تصریح کرد: در سال ۹۸ تعداد ۱۳ هزار و ۲۷۱ مورد خدمات تصویربرداری در بخش رادیولوژی انجام پذیرفته است که از این میان تعداد ۵هزار و ۲۷۳ مورد خدمات رادیوگرافی اندام ها و ۶هزار و۶۴۱ مورد خدمات سونوگرافی و ۱۳۵۷ مورد رادیوگرافی O.P.G به جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق ارائه شده است.

https://ipna.news/151481کپی شد!